5,4 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για την προώθηση Ελληνικών γεωργικών προϊόντ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε 27 προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε τρίτες χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε 27 προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε τρίτες χώρες. Ο συνολικός προϋπολογισμός των προγραμμάτων, τα περισσότερα από τα οποία θα διαρκέσουν τρία χρόνια, ανέρχεται σε 77,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η ΕΕ συνεισφέρει τα 39 εκατ. ευρώ.

Σε ορίζοντα τριετίας, Ελληνικά γεωργικά προϊόντα θα λάβουν χρηματοδότηση συνολικού ύψους περίπου 5,4 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αυτό θα καλύψει κατά 52% το κόστος υλοποίησης τεσσάρων προγραμμάτων προώθησης των ελληνικών γεωργικών προϊόντων τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα στη Γερμανία, την Κύπρο, τη Λευκορωσία, τη Ρωσία, την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή θα χρηματοδοτηθεί η προώθηση προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) ή/και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ). Στην εσωτερική αγορά οι προωθητικές ενέργειες αφορούν στα νωπά οπωροκηπευτικά, ενώ για τα μεταποιημένα οπωροκηπευτικά οι χώρες στόχοι βρίσκονται στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Γενικότερα, τα επιλεχθέντα προγράμματα καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως νωπά και επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ποιοτικά προϊόντα (προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης, προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις, εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα και οικολογικά προϊόντα), άνθη, ποιοτικό κρέας και, για πρώτη φορά, κρέας αιγοπροβάτων.

Ο Eπίτροπος Γεωργίας Ντατσιάν Τσόλος δήλωσε σχετικά: "Είμαι στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσω  την υποστήριξή μας για  τα νέα αυτά προγράμματα προώθησης, τα οποία περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας. Ελπίζω ότι θα τονώσουν την κατανάλωση και τις πωλήσεις στη δύσκολη αυτή περίοδο. Την τελευταία 5ετία, η ΕΕ έχει γίνει καθαρός εξαγωγέας γεωργικών προϊόντων διατροφής, και η αξία των εξαγωγών αυτών αυξάνεται ταχύτερα από τον όγκο τους, καθώς οι καταναλωτές σε άλλα μέρη του κόσμου εκτιμούν τις παραδόσεις, τις ποιοτικές προδιαγραφές και τις γεύσεις της Ευρώπης. Τα σημερινά νέα μέτρα θα αυξήσουν περισσότερο αυτή τη φήμη."

Έως τις 15 Ιουνίου 2014, στο πλαίσιο του καθεστώτος ενημέρωσης και προώθησης, οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν 43 προτάσεις για προγράμματα που στοχεύουν τόσο στην εσωτερική αγορά της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες· οι προτάσεις αυτές εντάσσονται στο δεύτερο «κύμα» επιλογής προγραμμάτων για το 2014. Κατόπιν αξιολόγησης, επιλέχθηκαν για συγχρηματοδότηση 27 προτάσεις προγραμμάτων, εκ των οποίων 21 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 6 σε τρίτες χώρες. Οι τρίτες χώρες και οι περιφέρειες στις οποίες στοχεύουν τα προγράμματα είναι η Βόρεια Αμερική, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Αφρική και η Τουρκία.

Επιπλέον, δύο από τα εγκριθέντα προγράμματα είναι πολυπρογράμματα, δηλαδή υποβλήθηκαν από οργανισμούς εγκατεστημένους σε διάφορα κράτη μέλη, οι οποίοι διεξάγουν από κοινού μια εκστρατεία προώθησης. Στο πλαίσιο της πρόσφατα εγκριθείσας μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης προϊόντων, θα ενθαρρύνονται ακόμη περισσότερο τέτοιου είδους εκστρατείες.