tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Εγκαινιάστηκαν οι σήραγγες στα Τέμπη και το τμήμα του Μαλιακού

Παρουσία του Πρωθυπουργού, της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

Εγκαινιάστηκαν – παρουσία του Πρωθυπουργού, της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, η σήραγγα των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.

Κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παράδοσης ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι με το έργο αυτό παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το πέρασμα των Τεμπών.

Το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύντομο δρόμο που ανταποκρίνεται στις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Η παράδοση αυτού του δικού τμήματος ολοκληρώνει πλήρως τον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης που οι εργασίες του ξεκίνησαν πριν από 70 χρόνια, επισήμανε ο Πρωθυπουργός.

Σημείωσε ακόμη ότι στη συμφωνία ανάμεσα στο Δημόσιο και τον παραχωρησιούχο προβλέπεται η ελεύθερη πρόσβαση από τον σύγχρονο αυτό αυτοκινητόδρομο των ατόμων με ειδικές ανάγκες χωρίς καταβολής διοδίων καθ όλο το μήκος του, και τόνισε:
 
Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό, στον οποίο σήμερα τα παραδίδουμε. Δεν διεκδικεί η κυβέρνηση την πατρότητα τους, αλλά το δίκιο ότι κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση.
 
Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε, επίσης, ότι η κυβέρνηση απέκρουσε και τον κίνδυνο την απειλή της τελμάτωσης των μεγάλων έργων που θα είχε ως αποτέλεσμα να επιστραφούν συνολικά 8,5 δισ ευρώ, και να παρέμεναν ανολοκλήρωτα τα έργα.

Από την πλευρά της η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, Κορίνα Κρέτσου, έκανε λόγο για έργο όχι μόνο του παρόντος αλλά και των επόμενων γενεών, για ηράκλειο άθλο που επιτεύχθηκε με τη συμβολή και της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.

Σημείωσε ότι το ταξίδι ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα πλέον γίνεται γρηγορότερο και πιο ασφαλές και πως οι δύο πόλεις έρχονται πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά και με την Ευρώπη.

Δήλωσε περήφανη ως Επίτροπος και σημείωσε ότι επισκέφθηκε πολλά έργα από αυτή τη θέση της και πως είναι σημαντικό να επιδεικνύουμε αλληλεγγύη. Τόνισε ότι πρέπει επιδεικνύεται αλληλεγγύη και σε οικονομικούς όρους. Η συνοχή, είπε, είναι αυτό που μας κρατά ενωμένους ως Ευρωπαίους.

Είμαστε εδώ σήμερα για να αποδείξουμε ότι όταν θέλουμε, μπορούμε. Το είπε όχι μόνο ο Μπάρακ Ομπάμα, αλλά το έχει πει ο Νίκος Καζαντζάκης. Αυτό που πετυχαίνουμε σήμερα είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ευρώπη, είπε η Επίτροπος, ενώ έστειλε το μήνυμα ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για την Ελλάδα, την ευκαιρία της αξιοποίησης τόσων πολλών πόρων που συγκεντρώνονται.

Ως ημέρα ιδιαίτερης χαράς για όλους τους Έλληνες χαρακτήρισε τη σημερινή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι η παράδοση του έργου παράκαμψης των Τεμπών και του Πλαταμώνα, ύστερα από χρόνια, ολοκληρώνει το δυσκολότερο και πιο αιματοβαμμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης-Αθήνας του ΠΑΘΕ.

"Τον Φεβρουάριο του 2015, μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική κρίση, κανείς δεν πίστευε ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα θα ολοκλήρωνε τα βαλτωμένα έργα με τις συμβάσεις των υψηλών διοδίων και των υψηλών αποζημιώσεων και τις μηδενικές κοινωνικές προβλέψεις, που μας έβρισκαν και μας βρίσκουν αντίθετους. Κανείς δεν πίστευε ότι θα αντιμετωπίζαμε σε τόσο μικρό χρόνο τις χρόνιες καθυστερήσεις, τις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις, ότι θα επιλύαμε τα τεχνικά θέματα, ότι το 1,6 δισ. ευρώ των αποζημιώσεων ως το 2014 θα περιοριζόταν σημαντικά και ότι τελικά θα ολοκληρώνονταν τα έργα", σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος έκανε λόγο για ακάματη επίβλεψη και συνεισφορά του πρωθυπουργού στο όλο εγχείρημα, αλλά και για τη συλλογική κυβερνητική δουλειά του υπουργού Επικρατείας, Αλέκου Φλαμπουράρη, του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Αλέξη Χαρίτση, καθώς και των υπουργών Πολιτισμού και Περιβάλλοντος.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την παρευρισκόμενη Επίτροπο Κορίνα Κρετσού, όχι μόνο για το τρέχον εγχείρημα, αλλα και "για τη νέα γενια έργων, από εδώ και πέρα, που θα βοηθήσει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, την εξοδο από την κρίση και την ανάπτυξη".

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε και την ονοματοδοσία των τριών σηράγγων του έργου, μεταξύ των οποίων η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, η οποία αντλεί έμπνευση από την ιστορία της Ελλάδας και τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα της οδού.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ