tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Επαγγελματική κατάρτιση και επανένταξη αποφυλακισμένων – βίντεο

Ένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία είναι και η επαγγελματική κατάρτιση και επανένταξη στην κανονική ζωή των αποφυλακισμένων

Ένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία είναι και η  επαγγελματική κατάρτιση και επανένταξη στην κανονική ζωή των αποφυλακισμένων.

 

Για το θέμα αυτό έγινε παρουσίαση ειδικής εισήγηση με γραφήματα από την κα Κ. Δημητρούλη με τα συμπεράσματα σεμιναρίων και έρευνας που διεξήγαγε με την κα Ε. Ρηγούτσου, εκ μέρους του δημόσιου φορέα «Επάνοδος» (Υπ. Δικαιοσύνης), για την επανένταξη αποφυλακιζομένων. Τίτλος της εισήγησης ήταν: «Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;». Πρόκειται για τις εμπειρίες από σεμινάρια σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας οι οποίες αποτελούν οδηγό για Εκπαιδευτές σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στις φυλακές.

 

 

Η παρουσίαση έγινε στην ημερίδα «Ευρωπαϊκή Ατζέντα Δεξιοτήτων για την Εκπαίδευση Ενηλίκων», η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του νέου θεματολογίου δεξιοτήτων για την Ευρώπη και της αξιοποίησής του από το ανθρώπινο κεφάλαιο.

 

Γενικός στόχος της ημερίδας ήταν η ενίσχυση της απασχολησιμότητας, της ανταγωνιστικότητα και της ανάπτυξης στην Ευρώπη,  και διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οι εμπλεκόμενοι φορείς παρουσίασαν και συζήτησαν τις δράσεις που υλοποιήθηκαν από την Ελληνική ομάδα συντονισμού την περίοδο 2015-2017.

 

Η κα Δημητρούλη ανέφερε ότι ο σκοπός των σεμιναρίων ήταν η γνωριμία και η ανταλλαγή εμπειριών των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των καταστήματος κράτησης, έτσι ώστε μέσα από την αλληλεπίδραση να γνωρίσουν τις δυσκολίες και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ο καθένας στο χώρο εργασίας του,  γεγονός που μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός θετικότερου και αποτελεσματικότερου κλίματος συνεργασίας.

 

Στόχευαν δε στην:

 

  • Προσπάθεια καλύτερης επικοινωνίας

  • Ανταλλαγή πληροφοριών

  • Συζήτηση για προβλήματα που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου μέσα στο πλαίσιο της φυλακής (κίνητρα συμμετοχής στην εκπαίδευση, διαδικασία επιλογής, παρακολούθηση, απολυτήρια, μεταγωγές, πειθαρχικές ποινές, θέματα σχέσεων και ορίων, αποχή- διακοπή από την εκπαίδευση)

  • Κατανόηση των διαφορετικών ρόλων

  • Προετοιμασία για τη συνέχεια του σχολείου μετά την αποφυλάκιση

 

 

Τα συμπεράσματα της προσπάθειας αυτής καταγράφονται ως εξής:

 

  • Μικρός αριθμός συμμετεχόντων σωφρονιστικών υπαλλήλων

  • Η ανάδυση θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των ΣΔΕ έφερε εμπόδια στην επίτευξη του εκπαιδευτικού στόχου των σεμιναρίων

  • Έλλειψη προηγούμενης επιμόρφωσης της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών σε θέματα σωφρονιστικού συστήματος (πλαίσιο φυλακής, ανάγκες κρατουμένων, διαφορετικές κατηγορίες κρατουμένων)

 

 

Οι προτάσεις του φορέα «Επάνοδος» είναι:

 

  • Συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ευαισθητοποίηση των σωφρονιστικών υπαλλήλων σχετικά με θέματα εκπαίδευσης των κρατουμένων

  • Καλλιέργεια καλύτερης επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των φυλακών

 

 

 

 

 

ΣΒ