tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: Ελληνική ναυτιλία είναι η ανάσα της ελληνικής οικονομίας

Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης προσφέρει πολλά στην χώρα και πρέπει να φροντίσουμε όχι μόνο να παραμείνει στην Ελλάδα

Η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης  προσφέρει πολλά στην χώρα και πρέπει να φροντίσουμε όχι μόνο να παραμείνει στην Ελλάδα,  αλλά διευρύνει το ειδικό της βάρος στην εθνική μας οικονομία. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από την έναρξη των εργασιών του 1ου Ναυτιλιακού φόρουμ της εφημερίδας «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» ,που πραγματοποιείται  αυτή την ώρα στο ξενοδοχείο Divani Apollon Palace & Thalasso στη Βουλιαγμένη.

Το σημερινό φόρουμ  αποτελεί  μία πρώτη τάξεως ευκαιρία να γίνει ένας εμπεριστατωμένος διάλογος για τα φλέγοντα θέματα της ελληνικής ναυτιλίας, τον πρωταγωνιστικό της ρόλο  στο παγκόσμιο εμπόριο και την προσφορά της στην Εθνική Οικονομία. Κατά τη διάρκειά των εργασιών ανιχνεύονται  οι μελλοντικές τάσεις ενός κλάδου ο οποίος αντιμετωπίζει εδώ και έξι τουλάχιστον χρόνια μια πρωτοφανή κρίση.

 

 

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η κα Ειρήνη Αθανασιάδου, πρόεδρος και διευθύνουσα συμβουλος της εφημερίδας Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ , η οποία σημείωσε πως η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ είναι  άρρηκτα δεμένη όλα αυτά τα χρόνια με την ελληνική ναυτιλία από την ίδρυσή της και συμπλήρωσε πως το 1ο ναυτιλιακό φόρουμ είναι  το πρώτο μιας σειράς που διοργανώνει η «Ν» και θα ακολουθήσουν και άλλα για άλλους κλάδους της οικονομίας.

Την ανάγκη ολοκλήρωσης της τελευταίας αξιολόγησης του προγράμματος έως τις 28 Φεβρουαρίου και της συνέχισης των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης, μιλώντας στο «1ο Ναυτιλιακό Forum της Ναυτεμπορικής», ενώ αναφέρθηκε αναλυτικά στα όσα έχουν διαδραματιστεί τα τελευταία 2 περίπου χρόνια στην χώρα μας και έχουν σχέση με την ναυτιλία.

Όσον αφορά την προσφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, υπογράμμισε ότι  έχει ήδη περάσει ειδική νομοθετική ρύθμιση τον Σεπτέμβριο του 2014, που κύρωσε το συνυποσχετικό για την οικειοθελή παροχή του ισόποσου ποσού με αυτό που αντιστοιχεί στον φόρο χωρητικότητας (τονάζ) των πλοίων με ελληνική και ξένη σημαία, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.  Ο υπουργός Οικονομικών, αναφέρθηκε και στις δράσεις που περιέχονται στο εθνικό σχέδιο ανάπτυξης, ήτοι:

[A4_banner_GR (2)]

 

-Η δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής για την προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, καθώς και των συμπληρωματικών ως προς αυτές δραστηριοτήτων (χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ναυλομεσίτες, ασφαλιστικές υπηρεσίες κλπ).

– Η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού όχι μόνο στους κλάδους των υπηρεσιών που προαναφέρθηκαν αλλά και στα καθαρά ναυτικά επαγγέλματα, όπως πχ στους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Στην συνέχεια το συνέδριο χαιρέτισε  και ο πρόεδρος της Ενώσεως  Ελλήνων Εφοπλιστών,  κος Θεόδωρος Ε. Βενιάμης, ο οποίος τόνισε η ελληνική ναυτιλία είναι  ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα , την Ευρώπη και  την παγκόσμια οικονομία.  Η διεθνής ναυτιλία, συμπλήρωσε ο κος Βενιάμης, θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στο μέλλον, όσες κρίσεις και αν αντιμετωπίσει. Το κρίσιμο ερώτημα όμως είναι  ποιος θα την διαχειρίζεται και από πού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η ελληνική και η ευρωπαϊκή ναυτιλία να παραμείνουν ανταγωνιστικές.  Ο πρόεδρος της ΕΕΕ, επισήμανε ότι η ελληνόκτητος ναυτιλία είναι στην Ελλάδα και θέλει να παραμείνει  στην Ελλάδα, είναι υπεράνω κομμάτων. Προσφέρει στην ελληνική οικονομία, και είναι  διατεθειμένη περισσότερο  υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση, το σεβασμό από  όλους του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας , το οποίο της επιτρέπει να παραμένει  ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο πρόεδρος της European Community Shipowners' Associations (ECSA)Thomas Rehder,  περιέγραψε την εικόνα που έχει σήμερα η  ελληνική ναυτιλία , επισημαίνοντας ότι ο ευρωπαϊκός στόλος, αποτελείται από 23.000 πλοία, 660 εκατ. Dwt και αποτελεί το 40% του παγκοσμίου εμπορικού στόλου. Συνεισφέρει στην απασχόληση άμεσα ή έμμεσα με περισσότερους από 2,3 εκατ. εργαζόμενους  χιλιάδες   και στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ με περισσότερο από 145 δις ευρώ.  Ο κος Thomas Rehder,  τόνισε για την ευρωπαϊκή ναυτιλία ότι η Ευρώπη είναι το σπίτι της αλλά το 95% της δραστηριοποίησης της γίνεται εκτός Ευρώπης και είναι  επιτακτική ανάγκη να παραμείνει ανταγωνιστική.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης , αναφέρθηκε στο έργο που επιτέλεσε στο υπουργείο, υπογραμμίζοντας  πως προσπάθησε όλο αυτό το διάστημα να οικοδομήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με την εφοπλιστική οικογένεια. « Δημιουργήσαμε νέες δυνατότητες, αύξηση της απασχόλησης των νέων στα ελληνόκτητα πλοία», πρόσθεσε ο υπουργός. Στην συνέχεια τόνισε ότι η κυβέρνηση [A4_banner_GR (2)] προσδοκά πάνω από 2 δις ευρώ επενδύσεις στον τομέα των λιμανιών, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεών τους.

Συμμετέχοντας στο πάνελ με θέμα «Η διαχρονική συμβολή του ελληνικού εφοπλισμού στην οικονομία και κοινωνία – Αποτιμώντας το παρελθόν, σκιαγραφώντας το μέλλον» ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Όμιλος Επιχειρήσεων Ευγενίδη, Πρόεδρος, Ίδρυμα Ευγενίδου,  υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η ελληνική ναυτιλία διαχρονικά στήριξε την οικονομία σε όλους τους παραγωγικούς τομείς, ξεπερνώντας όλα τα εμπόδια που συναντά ο κάθε επιχειρηματίας, που θέλει να επενδύσει στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι η πατρίδα και όταν ακόμα πέφτουμε οφείλουμε να σηκωνόμαστε όσο μπορούμε, είπε χαρακτηριστικά ο κος Ευγενίδης, πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου.

Στο ίδιο πάνελ ο κος Πάνος Λασκαρίδης , διευθύνων σύμβουλος Laskaridis Shipping Co. Ltd αναφέρθηκε στις προσπάθειες της  ελληνικής ναυτιλίας να ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα μέσα από διάφορους τομείς, όπως είναι η συμβολή της στο ΑΕΠ (8% περίπου το 2014), η βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, η  απασχόληση, το κοινωνικό έργο και οι επενδύσεις στην στεριά. Διευκρίνισε ιδιαίτερα, ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισάγεται στην χώρα είναι  υψηλής ποιότητας και ξεκαθάρισε ότι το μέρος αυτού που επανεξάγεται σ το εξωτερικό δεν κατευθύνεται σε καταθέσεις στην Ελβετία όπως πιστεύουν μερικοί, αλλά σε επενδύσεις σε πλοία, προκειμένου η εκλληνόκτητος ποντοπόρος ναυτιλία να παραμείνει 1η διεθνώς.

Από την πλευρά του ο ιδρυτής του Tsakos Group, Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, επεσήμανε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό των ελλήνων που απασχολούν στα πλοία τους, αλλά χρειάζεται να υπάρξουν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Γιατί να δίνουμε χιλιάδες δολάρια το μήνα σε ξένους ναυτικούς και να μην τα δίνουμε στους Έλληνες αναρωτήθηκε.  Παράλληλα, κάλεσε την πολιτεία να στρέψει το ενδιαφέρον της στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας πριν χαθεί η υψηλή της τεχνογνωσία.

Ο κ. Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος της  Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), ο οποίος επισήμανε πως ο κλάδος  μας είχε και έχει καθοριστική σημασία τόσο για την Ευρώπη, όσο και για την Ελλάδα , δεδομένου ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εθνική μας οικονομία υπό την έννοια, ότι μεταφέρει κατ’ αποκλειστικότητα τα εθνικά μας φορτία, εσωτερικά και εξαγωγικά, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του Ελληνισμού στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Νότιας Ευρώπης.

Συμμετέχοντας στο πάνελ με θέμα «Χρηματοδότηση: Από τους εμποροτραπεζίτες αδελφούς Ράλλη

[A4_banner_GR (2)] στην τραπεζική δανειοδότηση και από τη Wall Street στα private equity funds», ο   Επικεφαλής Οικονομολόγος, του Ομίλου Eurobank, Πλάτων Μονοκρούσος, τόνισε ότι το 2015 θα εμφανίσει θεϊκό ρυθμό ανάπτυξης γύρω στο 2,5% δεδομένου ότι η πολιτική αβεβαιότητα έχει  κάποια επίπτωση επίσης τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει συμφωνία με την τρόικα έτσι ώστε να επιτευχθεί ο θετικός ρυθμός ανάπτυξης. Αναφερόμενος στην ναυτιλία  τόνισε ότι είναι ένας τομέας υψηλής τεχνολογίας με ετήσια συνεισφορά περίπου στα 7% του ΑΕΠ. Υπογράμμισε επίσης ότι οι προοπτικές του κλάδου προδιαγράφονται θετικές εφόσον συνεχιστεί η τάση παγκοσμιοποίησης της οικονομίας.

 

To 1ο Ναυτιλιακό Φόρουμ διοργανώθηκε από την εφημερίδα ΝΑΥΤ ΕΜΠΟΡΙΚΗ με μεγάλη επιτυχία. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του European Community Shipowners’ Association (ECSA) και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, με μέγα χορηγό  την τράπεζα Eurobank. Το συνέδριο στήριξαν επίσης με χορηγία τους οι Hellenic Hull Management Ltd., Olympic  Shipping & Management S.A., Space Hellas, The American Club, Manifest , ΟΛΠ Α.Ε., OTESAT-MARITEL,  LEXUS. , ενώ το υποστήριξαν με την συμμετοχή τους οι εταιρίες  Chiotellis & Co / Advocates – Consultants , IRI Hellas, Perimenis Electrical Services, Bureau Veritas, Face to Face Consultants, Elnavi, Εφοπλιστής , ΝΑΥΣ, Ναυτικά Χρονικά,  Safety4Sea  και Theseanation.gr .