tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Προβλήματα στο ΕΣΠΑ και παύση εργασιών σε έργα υποδομής

Πραγματικότητα αποτελεί η παύση εργασιών σε έργα υποδομής ανά την Ελλάδα,

Πραγματικότητα αποτελεί η παύση εργασιών σε έργα υποδομής ανά την Ελλάδα, ενώ τα μεγάλα οδικά έργα βρίσκονται σε διακεκαυμένη ζώνη και απειλούνται με αναστολή εργασιών. Το “πουλόβερ έχει ξεκινήσει να ξηλώνεται” αναφέρουν στελέχη των κατασκευών και εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα η κατάσταση θα τείνει να γίνει μη αναστρέψιμη.

Ήδη, ένα από τα σοβαρότερα επεισόδια που έλαβαν χώρα κατά την περασμένη εβδομάδα, αλλά “θάφτηκαν” λόγω επικαιρότητας σχετίζεται με τη διακοπή εργασιών στο αεροδρόμιο των Χανίων “Γιάννης Δασκαλογιάννης”. Η Άκτωρ ως ανάδοχος των εργασιών επέκτασης κατέθεσε γραπτή αίτηση διακοπής εργασιών, καθώς κατέστη ληξιπρόθεσμη (καθυστέρησε δηλαδή, η εκτέλεσή της κατά δύο μήνες) οφειλή ύψους 2 εκατ. ευρώ. Πάντως, το πρόβλημα, για την ώρα, έχει ξεπεραστεί, καθώς με παρέμβαση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη οι εργασίες επανεκκινούν από Δευτέρα. Ουδείς όμως, μπορεί να διαβεβαιώσει ότι οι εργασίες δεν θα ανασταλούν, εκ νέου, σε περίπτωση που οι οφειλές του Δημοσίου δεν καταστούν, εκ νέου, ληξιπρόθεσμες.

Αγωνία για το ΕΣΠΑ

Ωστόσο, το γυαλί στα μεγάλα έργα έχει ραγίσει. Οι επιστροφές ΦΠΑ στους εργολήπτες έχουν “παγώσει” και το Δημόσιο δεν εκτελεί ομαλά τις χρηματοδοτικές συμβολές στα μεγάλα οδικά έργα παραχώρησης, αφού παρότι οι υπουργικές αποφάσεις εκτέλεσης πληρωμών εκδίδονται δεν εκτελούνται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Επίσης, δεκάδες μικρομεσαία, κομβικής σημασίας, έργα σε όλη την Ελλάδα κινδυνεύουν να σταματήσουν. Σε αυτά συγκαταλέγεται το έργο της αντιδιαβρωτικής προστασίας των ακτών στο Μεσσηνιακό κόλπο (τμήμα από Κιτριές έως Μικρή Μαντινεία) που σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα ο ανάδοχος έχει σταματήσει να εισπράττει τις εγκεκριμένες πιστώσεις.

Επίσης, σύμφωνα με τον βουλευτή Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέα Κατσανιώτη, σήμερα θα έπρεπε να βρίσκονται στην τελική ευθεία υλοποίησης μεγάλα έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών, η νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στη βόρεια Πελοπόννησο, ενώ θα έπρεπε να είχαν δημοπρατηθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου και ο δυτικός σιδηροδρομικός άξονας.

Ταυτόχρονα, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΕΣΠΑ κινδυνεύουν να τινάξουν το πρόγραμμα στον αέρα. Σύμφωνα με το βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη, τα αιτήματα πληρωμών προς τις Βρυξέλλες από την 1η Φεβρουαρίου και μετά. ανέρχονται μόλις σε 120 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πλέον, ο χρόνος έχει ξεκινήσει να μετράει αντίστροφα μιας και το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς θα πρέπει να επισπευσθούν όσα δεν έγιναν μέχρι σήμερα.

Πηγή www.capital.gr