tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Σε άνοδο η κατανάλωση το πρώτο τρίμηνο

Ανοδικά κινήθηκε η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του έτους, με αύξηση τόσο του τζίρου όσο και του όγκου πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, τα έσοδα των σούπερ μάρκετ στο πρώτο τρίμηνο του 2024 παρουσίασαν αύξηση 2,8% σε σχέση με πέρυσι και ανήλθαν στα 2,84 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στα βασικά ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 2,2%, ανάπτυξη η οποία οφείλεται έντονα στην αύξηση των όγκων κατά 1,7%, δεδομένου ότι η μέση ανατίμηση κυμάνθηκε στο 0,5%.

Η ανάπτυξη του τζίρου οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τα οποία αυξήθηκαν με ρυθμό 3,3%, με τον όγκο να ενισχύεται κατά 1,7%. Η κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης εμφάνισε οριακή αύξηση της τάξεως του 0,4% σε αξία και κατά 0,9% στον όγκο, ενώ στα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς το πρόσημο στην αξία πωλήσεων «γύρισε» αρνητικό με οριακή απώλεια 0,2%, τη στιγμή που οι όγκοι εμφάνισαν αύξηση 1,3%. Το γεγονός αυτό αποδίδεται στα μέτρα κατά της ακρίβειας που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Μαρτίου.

Στους κερδισμένους, πάντως, παραμένει η κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο αγοράς της οποίας ανήλθε στο 27,5% το α’ τρίμηνο του έτους, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 4,2% σε αξία.

Πηγή: ertnews.gr

 

 

Β