tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Στην τελική ευθεία η οριστική επανεκκίνηση των μεγάλων έργων

Μέσα στο καλοκαίρι θα πάνε προς κύρωση στη Βουλή οι αναθεωρημένες συμβάσεις, καθώς τα μηνύματα που έρχονται από τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες είναι θετικά, όπως τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.

Μέσα στο καλοκαίρι θα πάνε προς κύρωση στη Βουλή οι αναθεωρημένες συμβάσεις, καθώς τα μηνύματα που έρχονται από τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες είναι θετικά, όπως τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης.

 

Ο υπουργός Ανάπτυξης, μιλώντας σε ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου, στάθηκε στην προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα για την επανεκκίνηση των επί 2 χρόνια “παγωμένων” έργων, στην σημασία τους για την ελληνική οικονομία, ενώ αποκάλυψε ότι έχει επέλθει πρόοδος για την οριστική και πλήρη ανάπτυξη των εργασιών και στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους, δηλαδή στην Ολυμπία Οδό, στη Κεντρική Ε65, στη Νέα Οδό και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.

“Προχωρήσαμε σε συζητήσεις με τις τράπεζες που χρηματοδοτούσαν τα έργα – οι οποίες δεν ήταν ελληνικές αλλά συνολικά από όλη την Ευρώπη, μεταξύ αυτών Ισπανικές, Πορτογαλικές και Ιρλανδικές – και καταλήξαμε σε μια καταρχήν συμφωνία χρηματοδότησης. Ήδη αυτή η αρχική συμφωνία έχει κατατεθεί στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένουμε τις τελικές εγκρίσεις και σε αυτό το σκέλος.

 

Θέλω να τονίσω ότι τα έργα αυτά ξεκινάνε χωρίς τις εκκρεμότητες των οικονομικών διεκδικήσεων του παρελθόντος. Και μάλιστα με μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας: στο ενδεχόμενο που κάποιες τράπεζες αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τα έργα, μέρος του χρηματοδοτικού κενού αναμένεται να καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ, ενώ ήδη έχει εξασφαλιστεί δάνειο ύψους 650 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που αφορά αυστηρά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων.

 

Τα οφέλη από αυτά τα έργα στον τομέα της ανάπτυξης είναι τεράστια. Αναμένεται να δημιουργήσουν 25 χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ το συνολικό ποσό που θα εισρεύσει στην οικονομία μας για την υλοποίησή τους εκτιμάται γύρω στο 2% του συνολικού ΑΕΠ”, υποστήριξε σε σημείο της ομιλίας του ο Κωστής Χατζηδάκης.

 

Για την σημασία των έργων μίλησαν και εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων, με τον κ. Γ. Συριανό, Γενικό Διευθυντή της “ΜΟΡΕΑΣ ΑΕ”, να αναφέρει πλήθος αιτιών που έπαιξαν ρόλο στην καθυστέρηση της υλοποίησης των έργων -πέραν της οικονομικής κρίσης- όπως για παράδειγμα τις απαλλοτριώσεις, τις δικαστικές εμπλοκές, τις καθυστερήσεις στην επιστροφή του ΦΠΑ, αλλά και τις αντιδράσεις για τα διόδια και την πτώση της κυκλοφορίας που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων. Όσο για τις θετικές επιπτώσεις της ολοκλήρωσης των έργων, ο κ. Συριανός στάθηκε ιδιαίτερα στην αύξηση των θέσεων εργασίας, στην ανάπτυξη της περιφέρειας, στον τουρισμό, στην ευκολότερη διακίνηση αγαθών αλλά και στην αισθητή μείωση του απαιτούμενου χρόνου για την κάλυψη αποστάσεων, όπως από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, από το Αντίρριο στα Ιωάννινα και από την Αθήνα στην Πάτρα. Και βέβαια με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

 

Το πότε θα πάνε ακριβώς οι αναθεωρημένες συμβάσεις στη Βουλή, θα γίνει γνωστό στα μέσα του Ιουνίου.