tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Τι θα ισχύσει για τη ρύθμιση των οφειλών των μεγάλων επιχειρήσεων

Τη διεύρυνση και στις μεγάλες επιχειρήσεις της ρύθμισης πακέτο των οφειλών τους σε τράπεζες, Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία περιλαμβάνεται στην ελληνική πρόταση

Τη διεύρυνση και στις μεγάλες επιχειρήσεις της ρύθμισης πακέτο των οφειλών τους σε τράπεζες, Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία –σ.σ. το συγκεκριμένο μέτρο ισχύει για τις ΜμΕ με τζίρο έως 2,5 εκατ. ευρώ με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος Δένδια-, περιλαμβάνεται στην πρόταση που έχει καταθέσει η ελληνική πλευρά στους δανειστές, επιβεβαιώνοντας και όσα έγγραψε το Euro2day.gr χθες το πρωί.

Αυτό ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε μαζί με τους υπουργούς Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο και Εργασίας κ. Γ. Κατρούγκαλο ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης ο οποίος απέκλεισε το ενδεχόμενο διαγραφής κεφαλαίου, ενώ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες που υπήρχαν το τελευταίο διάστημα βάσει των οποίων η πώληση σε funds των ενήμερων δανείων είναι μέρος της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές.

Το βασικό σκεπτικό της ελληνικής πρότασης σε ότι αφορά την επέκταση του νόμου "Δένδια" και για τις μεγάλες επιχειρήσεις, σύμφωνα με όσα είπε χθες ο αρμόδιος υπουργός, είναι η λύση που θα βρεθεί να οδηγεί σε βιώσιμες καταστάσεις για τις επιχειρήσεις.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πρέπει: «Να βρεθεί ένας συντονιστικός μηχανισμός με τον οποίο να υπάρχει η εθελούσια συζήτηση μεταξύ όλων των δανειστών, δηλαδή του κράτους, των ασφαλιστικών ταμείων, και των τραπεζών, ώστε να μπορούν να βρεθούν τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις, κάποιες λύσεις βιώσιμες που θα διευκολύνουν επιχειρήσεις, την απασχόληση και την εξυπηρέτηση των χρεών προς πάσα κατεύθυνση για τις επιχειρήσεις, την απασχόληση και την εξυπηρέτηση των χρεών».

Εν τω μεταξύ στην πρόταση της η ελληνική πλευρά προς τους δανειστές, προτείνει και σειρά αλλαγών, στον νόμο 4307/2014, γνωστός και ως νόμος Δένδια, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες είναι οι εξής:

παράταση της προθεσμίας προσφυγής στον νόμο
επέκταση της δυνατότητας συμμετοχής σε πιστωτικά ιδρύματα που δεν είναι τράπεζες
άρση της προϋπόθεσης τακτοποίησης των οφειλών προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία για την υποβολή της αίτησης
ορισμός χρόνου απάντησης για τις τράπεζες στο αίτημα ένταξης του οφειλέτη
διαγραφή 60% των προσαυξήσεων, δυνατότητα αποπληρωμής σε 36 δόσεις και μείωση 70% του φόρου εισοδήματος που αντιστοιχεί στο διαγραφέν ποσό.

Βέβαια το κρίσιμο σε αυτή την περίπτωση είναι ποια θα είναι τα κριτήρια βιωσιμότητας και κυρίως ποιος θα είναι ο μηχανισμός βάσει του οποίου μια επιχείρηση θα κριθεί βιώσιμη ή μη. Αυτό τον ρόλο φαίνεται ότι θα τον παίξει ένας συντονιστικός μηχανισμός, ο οποίος με βάση το Μνημόνιο προβλέπεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους, αν και από την ελληνική πλευρά υποστηρίζεται πως η προθεσμία δεν είναι ρεαλιστική.

Με το προτεινόμενο σύστημα ένας εκτιμητής θα καταθέτει το σχέδιο, και η πλειοψηφία των πιστωτών για το συνολικό χρέος θα λαμβάνει δεσμευτική απόφαση, που θα επικυρώνεται από το δικαστήριο. Στους εκτιμητές θα συμμετέχουν μεταξύ όλων των άλλων όλες οι μεγάλες συμβουλευτικές εταιρείες, οι πιστοποιημένοι εκτιμητές, λογιστές, κ.λπ., ενώ σε περίπτωση που υπάρχουν πολλά αιτήματα θα τεθούν κανόνες προτεραιότητας των υποθέσεων. Σημειώνεται ότι αντίστοιχος μηχανισμός, ο οποίος δεν υπάρχει επί Ευρωπαϊκού εδάφους όπως αναφέρθηκε στις διαπραγματεύσεις, υπάρχει σε Ασιατικές χώρες, όπως π.χ. σε Ταϋλάνδη, Κορέα και Μαλαισία, ο οποίος έχει αποδώσει.

Κόκκινα δάνεια

Μη τεχνοκρατικά θεωρούν οι θεσμοί τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς για εξαίρεση από την πώληση σε funds των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πλευρά των δανειστών φέρεται να έχει υποστηρίξει πως εφόσον δεν αλλάζει η θέση του δανειολήπτη, δηλαδή η παραμονή του δανείου στα βιβλία της τράπεζας δεν συνεπάγεται κάποια επιπλέον προστασία του, απλά το μόνο που μεταβάλλεται με τη σχετική αγοραπωλησία είναι το ποιος φέρει τους κινδύνους από την κατοχή των δανείων, δεν απαιτείται μεταβατικό στάδιο. Με βάση τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την Αθήνα, η ελληνική πλευρά ζητά να υπάρξει προστασία από την πώληση σε funds μη εξυπηρετούμενων δανείων με ασφάλιση την πρώτη κατοικία, (κόκκινα δάνεια πρώτης κατοικίας και μη εξυπηρετούμενα δάνεια που συνδέονται με την πρώτη κατοικία όπως π.χ. ΜμΕ) αντικειμενικής αξίας έως 160.000 ευρώ η οποία θα προσαυξάνεται για κάθε παιδί κατά τα πρότυπα του Νόμου Κατσέλη.

Η αρχική πρόταση της ελληνικής πλευράς προέβλεπε εξαίρεση από την πώληση σε funds και καταναλωτικών δανείων, αλλά και δανείων που έχουν υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη και τα δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Ως προς το μεταβατικό διάστημα διατήρησης της προστασίας από την πώληση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε funds, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι για τα κόκκινα δάνεια της πρώτης κατοικίας των φυσικών προσώπων συζητείται να είναι η διετία (σ.σ. Μάιος 2018), ενώ για τα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που είναι συνδεδεμένα με την πρώτη κατοικία, αν και εφόσον υπάρξει συμφωνία, ο χρόνος προστασίας θα είναι μικρότερος.

Πηγή www.euro2day.gr