tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

“Υποψιασμένοι” οι καταναλωτές κατά τις εκπτώσεις

Ποιες συμβουλές έχει δώσει το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών στους καταναλωτές για τις εκπτώσεις και τι πρέπει να ξέρουν οι έμποροι


•    Τι θα πρέπει να γνωρίζουν έμποροι

Οι έμποροι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι φέτος οι καταναλωτές θα βρεθούν σε πρόσθετες δυσκολίες να αγοράσουν κατά την περίοδο των εκπτώσεων και ως εκ τούτου πρέπει να προσαρμόσουν αναλόγως και τις πολιτικές πωλήσεων και φυσικά να συνεργάζονται πολύ περισσότερο με τους καταναλωτές για το τι ανάγκες θέλουν να καλύψουν.

Πρέπει να έχουμε υπόψη ότι οι καταναλωτές εκ των πραγμάτων θα βγουν στην αγορά πιο προσεκτικοί από κάθε άλλη φορά. Με δεδομένο δε και της οικονομικής αδυναμίας, κάθε αγορά τους θα τσεκάρεται και θα διπλοτσεκάρεται. Παρότι, όπως είναι  φανερό, θα υπάρξουν μεγάλες μειώσεις τιμών κατά τις χειμερινές εκπτώσεις που αρχίζουν στις 15 Ιανουαρίου, το βέβαιο είναι ότι οι καταναλωτές θα είναι και πάλι πολύ προσεκτικοί στις επιλογές τους.

Πέρα όμως από την γενική κατάσταση που επιβάλει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί, οι έμποροι θα αντιμετωπίσουν και άλλα προβλήματα. Θα πρέπει να ξέρουν ότι πολλοί από καταναλωτές θα είναι «εξοπλισμένοι» με σειρά από συμβουλές που τους δίνει το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών  ώστε να ελέγχουν τις αγορές που κάνουν. Παράλληλα τους προειδοποιεί για «παγίδες που κρύβονται πίσω από τις μειώσεις των τιμών»!

Οι μαγαζάτορες θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ποιες συμβουλές έχει δώσει το Κέντρο Καταναλωτών  στους καταναλωτές ώστε να μπορούν να είναι έτοιμοι να τις αντιμετωπίσουν και να ασκήσουν την ανάλογη πολιτική πωλήσεων απέναντι στους καταναλωτές. Συγκεκριμένα οι συμβουλές που δόθηκαν προς τους καταναλωτές είναι οι παρακάτω:

– Πριν βγείτε για ψώνια να σκεφτείτε καλά τις ανάγκες που έχετε και μη δημιουργείτε τεχνικές ανάγκες, μην γίνετε θύματα της υπερκατανάλωσης.
– Μην αγοράζετε με τη λογική του φθηνού εάν δεν το χρειάζεσθε. Είναι περιττό και δεν έχετε κανένα κέρδος.
– Μην επηρεάζεσθε από τη διαφήμιση. Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δεν σημαίνει ότι ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα.
– Πριν αγοράσετε, κάνετε μια έρευνα αγοράς, συγκρίνετε τιμές και επιλέξετε σωστά.
– Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να τα αντικαταστήσετε με άλλα ή να πάρετε πίσω τα λεφτά σας. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
-Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
– Κάθε είδος πρέπει να γράφει δύο τιμές. Μία που ίσχυε πριν την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά, καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης.
– Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι στο συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων.
– Αγοράζετε εποχιακά είδη, μην περιμένετε ότι θα έχετε την ευκαιρία να αγοράσετε μία τηλεόραση ή ένα ψυγείο σε καλή τιμή, αντίθετα μπορεί να πετύχετε καλή τιμή σε ρούχα, παπούτσια και είδη της φετινής μόδας.
– Όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
– Ζητείστε για όλες τις αγορές σας αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν και οι καταναλωτές, εάν στον δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το δε πρόστιμό είναι μεγάλο.
– Αποφύγετε τον συνωστισμό, ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν αλλά σκοπεύουν να «ελαφρύνουν» το δικό σας πορτοφόλι.