tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Αποκλεισμός των πρατηρίων καυσίμων από το ΕΣΠΑ

Σε δεινή θέση περιέρχονται οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων μετά τον πλήρη αποκλεισμό τους από κάθε πρόγραμμα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ.

Αποκλεισμός των πρατηρίων καυσίμων από το ΕΣΠΑ

Σε δεινή θέση περιέρχονται οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων μετά τον πλήρη αποκλεισμό τους από κάθε πρόγραμμα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ.

Σημειώνουμε ότι δεκάδες κλάδοι και υποκλάδοι του λιανικού εμπορίου έχουν αποκλειστεί από το ΕΣΠΑ παρά τις αντίθετες θέσεις των φορέων της αγοράς και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας. Σε συνάντηση μάλιστα του ΕΕΑ με τον ΓΓ Βιομηχανίας κ. Ευσταθόπουλο τέθηκε το θέμα και παραπέμφθηκε για διάλογο μετά τις 14 Ιανουαρίου. Ωστόσο το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε τα προγράμματα του ΕΣΠΑ πριν από την ημερομηνία αυτά ακυρώνοντας στην ουσία κάθε έννοια διαλόγου.

Το πρόβλημα για τα πρατήρια διογκώνεται γιατί σύμφωνα με την ΠΟΛ.1009-4.1.2012, στις 27 Μαρτίου 2013 λήγει η προθεσμία εγκατάστασης του Ολοκληρωμένου Συστήματος Ελέγχου Εισροών – Εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Αττικής και Θεσσαλονίκης, ένα σύστημα που αποτελεί μεγάλο κόστος και εγκαθίσταται πρωτεύοντος για να αυξήσει τα δημόσια έσοδα κτυπώντας το λαθρεμπόριο.

Για τη χρηματοδότηση της εγκατάστασης του συστήματος από κοινοτικά προγράμματα  και με φορολογικά κίνητρα έχουν υπάρξει υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης από το 2008. Η κυβέρνηση όμως σήμερα αποκλείει κάθε χρηματοδότηση.

Στο μεταξύ ο κλάδος των βενζινοπωλών διέρχεται μεγάλη κρίση. Ήδη έχουν κλείσει 1.200 πρατήρια από την αρχή της κρίσης. Η επιβολή εγκατάστασης των συστημάτων χωρίς χρηματοδότηση σε συνδυασμό με την πτώση των πωλήσεων και την αύξηση των φόρων, θα αποτελέσει χαριστική βολή για εκατοντάδες από αυτά. Στην ουσία μια τέτοια εξέλιξη ενισχύει τις τάσεις μονοπώλησης της λιανικής αγοράς καυσίμων αφού μόνο μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών μπορούν να ανταποκριθούν.

Όπως ανέφεραν οι ομοσπονδίες των βενζινοπωλών σε επιστολή τους προς το υπουργείο Ανάπτυξης «η εγκατάσταση των συστημάτων αυτών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων πρωτίστως θα έχει οικονομικά οφέλη για το κράτος από την πάταξη του λαθρεμπορίου, πολλαπλάσια ακόμη από το αυτό καθ’ αυτό συνολικό κόστος εγκατάστασης των ολοκληρωμένων συστημάτων σε όλα τα πρατήρια της επικράτειας και κατά δευτερεύοντα ρόλο αποσκοπεί στην εξυγίανση της αγοράς πετρελαιοειδών και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Επομένως καλούνται οι επαγγελματίες πρατηριούχοι, οι οποίοι πριν από 10 χρόνια παρουσίασαν την ιδέα και πρόταση για την εγκατάσταση των ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών όγκου καυσίμων να υποχρεώνονται σήμερα να επωμιστούν εξ’ ολοκλήρου το κόστος τοποθέτησης ηλεκτρονικών συστημάτων εντός του ασφυκτικού χρονικού διαστήματος για να παταχθεί ένα φαινόμενο το οποίο χρόνια ολόκληρα το κράτος δεν είχε την ικανότητα ελλείψει πολιτικής βούλησης να ελέγξει και να αντιμετωπίσει, ώστε να εξασφαλίσει τα χρήματα που χάνονταν επί σειρά ετών και σήμερα απαιτούνται από το μνημόνιο».

Κατά τους υπολογισμούς της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος το συνολικό κόστος χρηματοδότησης του συστήματος θα είναι κάτω από τα 100 εκ. ευρώ ενώ οι εισπράξεις από την πάταξη του λαθρεμπορίου, εφόσον το σύστημα μπει σε όλα τα στάδια, θα είναι πολλαπλάσιες και η χρηματοδότηση θα αποσβεστεί από τον πρώτο χρόνο!