tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Διακρατικό ηλεκτρονικό εμπόριο και ΜμΕ

Οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους από γνωστά, μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ εκτιμούν ότι οι φόροι και οι δασμοί περιορίζουν ...

Οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους από γνωστά, μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ εκτιμούν ότι οι φόροι και οι δασμοί περιορίζουν τις διακρατικές συναλλαγές, σύμφωνα με την έρευνα της FedEx.

Περισσότερο φως στις προοπτικές αλλά και στις ευκαιρίες που προσφέρει ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το διακρατικό ηλεκτρονικό εμπόριο ρίχνει έρευνα που ζητήθηκε από τη FedEx και υλοποιήθηκε από τη Forrester Consulting.

Όπως σημειώνεται στην έρευνα, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο ενισχύεται, οι διακρατικές συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται πως αυξάνονται επίσης, προσφέροντας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές το πλεονέκτημα μιας συναρπαστικής, παγκόσμιας αγοράς.

Είναι ενδεικτικό ότι οι online συναλλαγές αντιστοιχούν σε περισσότερο από 1 τρισ. δολάρια παγκοσμίως, ενώ προβλέπεται ότι θα διπλασιαστούν τα επόμενα 4 χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της Forrester Research.

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και τα συμπεράσματα αναφορικά με την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα:

– Πρωταρχικοί προορισμοί για το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ενώ οι καταναλωτές δήλωσαν διακρατικές αγορές και από τις 17 διεθνείς αγορές που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, οι ΗΠΑ, η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι τρεις μεγαλύτεροι εξαγωγείς αγαθών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

– Οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους από γνωστά, μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην πραγματικότητα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε κάθε χώρα που συμπεριλήφθηκε στην έρευνα δήλωσε ότι τα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι η πρώτη τους επιλογή από 5 τρόπους διακρατικού εμπορίου. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν πως ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εισέλθουν οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις στις διεθνείς αγορές είναι μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

– Οι φόροι και οι δασμοί περιορίζουν τις διακρατικές συναλλαγές. Ενώ το κόστος μεταφοράς και ο χρόνος παράδοσης είναι στις προτεραιότητες των καταναλωτών, το 35% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δήλωσε πως οι υψηλοί δασμοί λειτουργούν ανασταλτικά στο διακρατικό ηλεκτρονικό εμπόριο, με τα υψηλότερα ποσοστά στον Καναδά (62% των Καναδών θεωρούν πως οι φόροι και οι δασμοί αποτελούν πρόβλημα). Γερμανία και Βραζιλία σημείωσαν το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό ανησυχίας (48%). Η επίδραση που έχουν φόροι και δασμοί υπογραμμίζεται και σε ερώτηση για την άρση των δασμών. Το 56% των καταναλωτών διεθνώς δήλωσε πως θα αύξανε τις διακρατικές αγορές αν οι αγορές έως 200 δολάρια ΗΠΑ δεν είχαν δασμούς, ενώ εκτιμούν πως η αύξηση θα κυμαινόταν από 26% έως 75%.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν προμηθευτή (σύσταση φίλου, μηχανές αναζήτησης, διαφημίσεις κ.λπ.), τα καλύτερα αποτελέσματα έρχονται, χωρίς αμφιβολία, από τη συνεργασία με έναν πάροχο υπηρεσιών διανομής, μεταφοράς και logistics με παγκόσμια εμπειρία και παγκόσμιο δίκτυο, που μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εισέλθουν στις διεθνείς ηλεκτρονικές αγορές από την πρώτη κιόλας ημέρα.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο κ. Αντώνης Τσεσμελής, εμπορικός διευθυντής της Orbit Couriers, αποκλειστικής εκπροσώπου της FedEx στην Ελλάδα, τόνισε: «Οι τοπικές αγορές της Νότιας Ευρώπης έχουν συρρικνωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας νέες προκλήσεις για τις μικρές επιχειρήσεις. Θεωρώ πως η Ελλάδα παράγει και μεταποιεί αγαθά μοναδικής ποιότητας και αξίας, που έχουν τη δυνατότητα να κερδίσουν τις αγορές σε όλον τον πλανήτη. Με την τοπική μας εμπειρία και το παγκόσμιο δίκτυο της FedEx, μπορούμε να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ενισχύσουν τη βιωσιμότητά τους, εκμεταλλευόμενες τις σταθερά ανερχόμενες τάσεις του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η έρευνα «Κατακτώντας την Ευκαιρία του Διακρατικού Εμπορίου» πραγματοποιήθηκε με συνεντεύξεις περισσότερων από 9.000 καταναλωτών σε 17 χώρες και περιοχές, αλλά και με μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν εξαγωγική δραστηριότητα. Πραγματοποιήθηκε από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2014 και συμπεριέλαβε καταναλωτές που είχαν αγοράσει αγαθά online μέσα στους προηγούμενους 12 μήνες, από τις παρακάτω χώρες: Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ιταλία, Καναδάς, Κίνα, Κολομβία, Μεξικό, Νότια Κορέα, Πουέρτο-Ρίκο, Σιγκαπούρη, Χονγκ-Κονγκ.