tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Διασταυρώσεις ΜΥΦ & κατασχέσεις εις χείρας τρίτων

Της Ειρήνης Τσεσμελή, Λογίστριας Οικονομικής Συμβούλου


Με στόχο την είσπραξη των οφειλών των επιχειρήσεων που  δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση, προχώρησαν οι κατά τόπους Δ.Ο.Υ με αποστολή εγγράφου  για αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας τρίτων.

Τι σημαίνει αυτό και ποια είναι η  διαδικασία;

Κατόπιν της διασταύρωσης των συγκεντρωτικών καταστάσεων η επιχείρηση – οφειλέτης διασταυρώνεται μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν προβεί σε συναλλαγή μαζί της.

Στις επιχειρήσεις, που έχουν συναλλαχθεί (πελάτες) με την επιχείρηση – οφειλέτη (προμηθευτής), αποστέλλεται και παραδίδεται με δικαστικό επιμελητή  και επιβάλεται στην επιχείρηση – συνεργάτη (πελάτης) η κατάσχεση των ποσών που οφείλονται στην επιχείρηση – οφειλέτη(προμηθευτή). Δηλαδή οι οφειλές των πελατών θα κατατεθούν στην Δ.Ο.Υ για τις οφειλές του προμηθευτή. Στην αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας τρίτων επισυνάπτεται η κατάσταση οφειλών της επιχείρησης – οφειλέτη (προμηθευτής) αναλυτικά και το σύνολο της οφειλής του.

Επισημαίνεται ότι οι διασταυρώσεις που λαμβάνουν χώρα δεν είναι απαραίτητο να αφορούν την τελευταία χρήση αλλά όποια στιγμή έγινε συναλλαγή τα τελευταία τουλάχιστον 5 έτη, ακόμη και εάν η συναλλαγή είναι άπαξ και το ποσόν κάτω των 200 ευρώ, ανά επιχείρηση – συνεργάτη (πελάτη).

Η επιχείρηση – συνεργάτης (πελάτης) θα πρέπει εντός 8 ημερών να ενημερώσει τη Δ.Ο.Υ σχετικά, είτε μέσω δικηγόρου και την επίδοση  του απαντητικού εγγράφου, με δικαστικό επιμελητή, είτε να απευθυνθεί στο πλησιέστερο Ειρηνοδικείο για ένορκη κατάθεση.

Η επίσκεψη στο Ειρηνοδικείο ΓΙΑ ΕΝΟΡΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ  δεν έχει επιβάρυνση όμως σε περίπτωση δικηγόρου και δικαστικού επιμελητή η επιχείρηση – συνεργάτης (πελάτης) θα πρέπει να προβεί σε έξοδα.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση – συνεργάτης (πελάτης) δεν έχει τακτική συναλλαγή με την επιχείρηση – οφειλέτη (προμηθευτή), είτε έγινε μια συναλλαγή άπαξ και δεν υπάρχουν εκκρεμή ποσά προς εξόφληση σχετικών παραστατικών, οφείλει να προβεί σε  μια εκ των άνω επιλογών για ενημέρωση της Δ.Ο.Υ.

Σε κάθε περίπτωση η επιχείρηση – συνεργάτης (πελάτης), είναι υποχρεωμένη να προβεί σε μια από τις παραπάνω ενέργειες απάντησης  της αναγκαστικής κατάσχεσης εις χείρας τρίτων, διαφορετικά μετά την πάροδο των 8 ημερών από την επίδοση,  η Δ.Ο.Υ θα προβεί στη δέσμευση του τραπεζικού λογαριασμού της επιχείρησης – συνεργάτη (πελάτης) χωρίς εξαιρέσεις, δηλαδή είτε δεν οφείλει ποσά προς την επιχείρηση – οφειλέτη (προμηθευτή) είτε οφείλει.

Δεν υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης της Δ.Ο.Υ από την οποία κλήθηκε ούτε προφορικά ούτε με κατάθεση εγγράφου. Ωστόσο δεν τελειώνει εδώ διότι η Δ.Ο.Υ  στέλνει σε όλες τις επιχειρήσεις συνεργάτες της οφειλέτριας επιχείρησης. Πως λοιπόν θα ελεγχθεί το ποσό που θα πρέπει να αποδοθεί στη Δ.Ο.Υ.;

Η επιχείρηση – οφειλέτης (προμηθευτής) θα πρέπει να ελέγξει από ποιες επιχειρήσεις – συνεργάτες (πελάτες) έχουν γίνει σχετικές καταβολές στην Δ.Ο.Υ, διότι τα ποσά που θα κατασχεθούν είναι πιθανόν να ξεπερνούν τα ποσά που οφείλει στη Δ.Ο.Υ, με αποτέλεσμα να πρέπει να επιστραφεί το υπερβάλλoν ποσό  στις επιχειρήσεις συνεργάτες(πελάτες).

Για την επιστροφή υπερβάλλοντος ποσού απευθυνόμαστε μόνο στις Δ.Ο.Υ. προκειμένου να ακολουθηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες πίστωσης.  Σε περίπτωση που δεν αναζητηθούν ποσά που είναι πολύ πιθανόν να μην έχουν πιστωθεί στους λογαριασμούς του οφειλέτη και εκκρεμούν στον αέρα είναι δυνατόν να χαθούν με την πάροδο τριών ετών.


ΤΣΕΣΜΕΛΗ ΕΙΡΗΝΗ

ΛΟΓΙΣΤΡΙΑ – ΟΙΚ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

Email: [email protected]

Web: www.taxgservices.gr