tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Εκπτώσεις. Κάθε χρόνο και χειρότερα;

Η κρίση επέβαλε νέα κατάσταση με τις εκπτώσεις που μπορεί να χαρακτηρίστει ως «κάθε χρόνο και χειρότερα»


Μέχρι πριν το ξέσπασμα της κρίσης οι εκπτώσεις ήταν πάντα «τέλος εποχής» και μια ευκαιρία για καταναλωτές και επιχειρήσεις να επωφεληθούν αμοιβαία. Οι μεν καταναλωτές ικανοποιούσαν τις ανάγκες τους φτηνότερα, οι δε επιχειρηματίες απαλλάσσονταν από περιττό βάρος εμπορευμάτων και ανανέωναν το εμπόρευμα για τη νέα σαιζόν. Ενίοτε οι εκπτώσεις μεταβάλλονταν σε γιορταστικό εμπορικό πανηγύρι.

Φαίνεται όμως ότι η κρίση ανέτρεψε αυτή τη «συνήθεια» της αγοράς και επέβαλε νέα κατάσταση που μπορεί να χαρακτηρίσει ως «κάθε χρόνο και χειρότερα» ή για πολλούς εμπόρους «κάθε πέρσι και καλύτερα»!

Φέτος φαίνεται ότι η κατιούσα των εκπτώσεων θα συνεχισθεί. Λίγο πριν την έναρξη των εκπτώσεων κυριαρχούσε ο σκεπτικισμός και όχι το πνεύμα των εκπτώσεων. Φυσικά ποτέ δεν είναι αργά να ενθαρρυνθεί το καταναλωτικό ένστικτο των πολιτών αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν και λεφτά, κάτι που λείπει πλέον από καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ,  στο τέλος των χειμερινών εκπτώσεων του 2012 η μείωση του τζίρου σε μικρές και μεγάλες πόλεις, σε όλη τη χώρα, κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στο 43%, ενώ σε αρκετές πόλεις καταγράφηκε μείωση τζίρου μεγαλύτερη του 60%!

Φέτος ο σκεπτικισμός άρχισε από τις γιορτές που σημειώθηκε μείωση του τζίρου περί το 16% και συνεχίστηκε με την απογοητευτική κίνηση στη περίοδο των προσφορών που ακολούθησε.

Ο εμπορικός κόσμος πραγματικά διέρχεται κρίσιμες στιγμές και η επιβίωση χιλιάδων καταστημάτων κρέμεται από μια κλωστή. Οι εξανεμισμένες ελπίδες για κατανάλωση στις γιορτές ελπίζουν οι έμποροι να μη συνεχιστούν και στις εκπτώσεις γιατί θα δούμε και νέα λουκέτα στους εμπορικούς δρόμους. Στο ζέσταμα αυτής της ελπίδας στοχεύει και η σχετική δήλωση του προέδρου του ΕΕΑ για τις εκπτώσεις.

Γιάννης Ρεκλείτης: «Καλούμε τους καταναλωτές να κατέβουν στα μαγαζιά» 

«Διανύουμε μια πολύ δύσκολη χρονιά. Το διαθέσιμο εισόδημα του κόσμου έχει εξαντληθεί και η κατανάλωση γνωρίζει συνεχή πτώση όπως διαπιστώσαμε και στις γιορτές. Η αγορά έχει «στεγνώσει». Με τις εκπτώσεις υπάρχει πάντα η ελπίδα ο καταναλωτής να αγοράσει καλά και φθηνά και ο μαγαζάτορας να πουλήσει για να ανανεώσει το εμπόρευμα. Αυτή η ελπίδα θέλουμε να γίνει πραγματικότητα χωρίς να παραγνωρίζουμε τις δυσκολίες.
Εμείς σε κάθε περίπτωση καλούμε τους καταναλωτές να κατέβουν στα μαγαζιά και στο μέτρο του δυνατού να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες των εκπτώσεων. Και όπως δείχνουν τα πράγματα οι εκπτώσεις φέτος θα είναι γενναίες».