tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Γ. Χατζηθεοδοσίου στο Kontra: Η αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας είναι θέμα πολιτικής βούλησης

Στο δημογραφικό, τον πληθωρισμό και την αισχροκέρδεια αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, σε συνέντευξή του στο δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Kontra την Δευτέρα 22/1/2024.

Με αφορμή την ανακοίνωση της αύξησης του επιδόματος γέννησης, ο κ. Χατζηθεοδοσίου υπογράμμισε ότι “το θέμα του δημογραφικού είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει η χώρα μας στο μέλλον” και πως “όλα δείχνουν ότι στα επόμενα 15-20 χρόνια θα έχουμε 10% μικρότερο πληθυσμό”.

“Ασφαλώς τα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι θετικά, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α. εξήγησε πως πέραν της ακρίβειας, ένα νέο ζευγάρι σήμερα αντιμετωπίζει το πολύ σοβαρό ζήτημα του υψηλού κόστους στέγασης, για την κάλυψη του οποίου, όπως είπε, απαιτείται το 37% του εισοδήματος, όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος ανέρχεται στο 24%.

Στάθηκε ακόμη στην αναγκαία κοινωνική πολιτική, παραδείγματος χάριν πόσοι παιδικοί σταθμοί υπάρχουν για να μπορέσει να καταφέρει ένα ζευγάρι να εργαστεί, αλλά και στο ύψος των μισθών.

Μιλώντας για την ακρίβεια, ο κ. Χατζηθεοδοσίου έκανε λόγο για δύο σκέλη, ένα τον πληθωρισμό που υπάρχει στις περισσότερες χώρες και ένα δεύτερο που είναι η αισχροκέρδεια.

Ειδικά για την αισχροκέρδεια υποστήριξε ότι η αντιμετώπισή της είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης και αναφερόμενος στην αποτελεσματικότητα των επιβαλλόμενων προστίμων επισήμανε: “Αν κάποιος έχει κέρδος 1 εκατ. και του βάζεις πρόστιμο 100 χιλιάδες κερδισμένος είναι”.

Αναδεικνύοντας την μεγάλη πίεση που δέχονται νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ανέφερε ότι το μέσο καλάθι του νοικοκυριού στη χώρα μας κοστίζει 174 ευρώ, στην Πορτογαλία 170 ευρώ και στην Ισπανία 171 ευρώ. Στην Ελλάδα, όμως, οι μέσες αποδοχές ενός ζευγαριού είναι 23.700 ευρώ, στην Πορτογαλία 29.000 ευρώ και στην Ισπανία 40.000 ευρώ.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ακόμη τους κινδύνους που απορρέουν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς ο αναγκαστικός περίπλους της Αφρικής συνεπάγεται τόσο καθυστερήσεις όσο και αυξημένο κόστος μεταφοράς, άρα και άνοδο των τιμών όχι μόνο των εισαγόμενων προϊόντων αλλά και των καυσίμων που προέρχονται από εκεί.

Δείτε το βίντεο: