tuv-iso-logo

Γ. Μπουντρούκας : Ρύθμιση οφειλών στο Δημόσιο σε 100 δόσεις

Αρνητικό κατά 20 τοις εκατό είναι το ισοζύγιο εγγραφών – διαγραφών στο Επιμελητήριο Αρκαδίας κατά τη διάρκεια της εξαετούς κρίσης, δηλώνει o κ. Γ. Μπουντρούκας

Αρνητικό κατά 20 τοις εκατό είναι το ισοζύγιο εγγραφών – διαγραφών στο Επιμελητήριο Αρκαδίας κατά τη διάρκεια της εξαετούς κρίσης, δηλώνει μέσω του www.eea.gr o Πρόεδρος του κ. Γιάννης Μπουντρούκας. Ζητά η μείωση των φορολογικών συντελεστών να ξεκινήσει από φέτος και οι οφειλές προς το Δημόσιο να ρυθμιστούν σε 100 δόσεις. Ο κύριος Μπουντρούκας επισημαίνει τις  μεγάλες δυνατότητες να αναπτύξει η Αρκαδία εναλλακτικές μορφές τουρισμού σε συνέργειες με τον πρωτογενή τομέα. Επισημαίνει επίσης την ανάγκη εκσυγχρονισμού των Επιμελητηρίων ώστε να πεισθούν τα μέλη τους και η Πολιτεία για την ανάγκη ύπαρξής τους.

Διαβάστε παρακάτω όλη τη συνέντευξη του κ. Γιάννη Μπουντρούκα στο  www.eea.gr

—————————————————————————–

Ερ ; Πως θα περιγράφατε την κατάσταση των επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στο Επιμελητήριο σας μετά από έξι χρόνια κρίσης και ύφεσης; Ποιο είναι το ισοζύγιο εγγραφών – διαγραφών από την έναρξη των Μνημονιακών μέτρων και έως το τρέχον έτος ;

Απ : Η κατάσταση για την πλειοψηφία των επιχειρήσεών μας συνεχίζει να είναι εξαιρετικά δύσκολα, θα έλεγα μάλιστα ότι επιδεινώνεται χρόνο με το χρόνο και σε καμία περίπτωση δεν είμαστε αισιόδοξοι. Αλλά δε θέλουμε και να μοιρολατρούμε και να είμαστε διαρκώς μίζεροι. Θέλουμε να στηρίζουμε τα μέλη μας και να προσπαθούμε να τους ενθαρρύνουμε να μην εγκαταλείπουν και να αγωνίζονται, αναζητώντας νέες πρακτικές, νέες συνεργασίες, νέους δρόμους.

Όπως πιστεύω και στα περισσότερα Επιμελητήρια, έτσι και στο δικό μας το ισοζύγιο εγγραφών-διαγραφών τα τελευταία έξι χρόνια είναι αρνητικό, με τις διαγραφές να ξεπερνούν κατά 20% περίπου τις εγγραφές.

Ερ : Αλλεπάλληλα είναι τα αιτήματα των εκπροσώπων της αγοράς για χαλάρωση της φορολογικής πολιτικής στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτείνετε προς αυτή την κατεύθυνση;

Απ : Για τις φορολογικές Υποχρεώσεις, έχουν επανειλημμένως διατυπωθεί οι προτάσεις των Επιμελητηρίων, ορισμένες από τις οποίες είναι οι ακόλουθες:

• Η ρύθμιση των φορολογικών οφειλών σε 100 τουλάχιστον δόσεις στις οποίες να περιλαμβάνονται και οι υποχρεώσεις που δημιουργούνται στο 2014.

• Ο μηδενισμός των προσαυξήσεων και των πρόσθετων τελών που βεβαιώνονται με την κύρια οφειλή για όλα τα έτη.

• Η μείωση των φορολογικών συντελεστών να αρχίσει από το 2014.

• Η αποποινικοποίηση του αδικήματος της μη καταβολής φόρων που οφείλονται σε αδυναμία καταβολής τους.

 

Ερ : Έχει γίνει πολλές φορές λόγος για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας και το πώς αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν. Στην περιοχή σας ποιοι κλάδοι της οικονομίας έχουν την μεγαλύτερη δυναμική και με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι μπορούν να δημιουργήσουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους τους και τους κατοίκους των περιοχών στις οποίεςδραστηριοποιούνται ;

Απ : Στην Αρκαδία και γενικότερα στην Πελοπόννησο το τρίπτυχο της ανάπτυξης στο οποίο έχουν επικεντρωθεί η  προσπάθειά μας και οι πρωτοβουλίες μας εδώ και αρκετό καιρό είναι: πρωτογενής τομέας – τουρισμός – εξωστρέφεια και καινοτομία. Στην προβολή και στήριξη αυτών των προτεραιοτήτων στοχεύουν και οι διάφορες δράσεις μας, στο βαθμό που μας αναλογεί και σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητές μας ως φορέας. Σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε όλοι μας και δη όσοι θεσμικά και προσωπικά ασχολούμαστε με την επιχειρηματικότητα. Δε νοείται να καλπάζει η ανεργία και ταυτόχρονα το 70% της ευλογημένης αρκαδικής γης να μένει χέρσο και ανεκμετάλλευτο. Γι’ αυτό δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στον πρωτογενή τομέα, αλλά πιστεύουμε ότι ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος πρέπει να γίνει επιχειρηματίας ή να συμμετέχει σε ενώσεις αγροτών, ώστε να παράγει νέα ποιοτικά προϊόντα, αλλά και να τα επεξεργάζεται, να τα τυποποιεί, να τα πιστοποιεί και να τα διοχετεύει στην αγορά. Χρειαζόμαστε ένα νέο μοντέλο αγρότη – επιχειρηματία. Μιλώντας συγκεκριμένα για την Αρκαδία, υπάρχουν τρομερές δυνατότητες, σε συνέργεια και με τον πρωτογενή τομέα, για την ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού, οι οποίες κερδίζουν πλέον έδαφος σε όλο τον κόσμο. Το μοντέλο ήλιος – θάλασσα δεν αρκεί πλέον. Ο τουρίστας αναζητά ιδιαίτερες εμπειρίες και η Αρκαδία μπορεί να του τις προσφέρει, με ένα εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον που μπορεί να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες με εναλλακτικές δραστηριότητες, με δεκάδες μοναστήρια και μνημεία, με απίστευτες γεύσεις και παραδόσεις. Ο πρωτογενής τομέας και ο τουρισμός πρέπει να αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος στις νέες μας προσπάθειες, ειδικά όσον αφορά στην Αρκαδία. Και το τρίτο και εξίσου σημαντικό είναι η εξωστρέφεια των τοπικών μεταποιητικών επιχειρήσεων.

Ερ : Ένα μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία είναι η αύξηση των εξαγωγών. Ποια λάθη τακτικής και οργάνωσης εκτιμάτε ότι πρέπει να διορθώσει η ελληνική επιχειρηματικότητα για να βρει μεγαλύτερη πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και ποια συγκεκριμένα μέτρα υποβοήθησης μπορεί να λάβει το κράτος ;

Απ : Η εσωτερική αγορά έχει συρρικνωθεί σε τέτοιο βαθμό, που αν τα ελληνικά προϊόντα δεν αναζητήσουν σύντομα άλλους δρόμους, τα πράγματα θα χειροτερεύσουν. Αυτή τη στιγμή υπάρχει στην ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά τεράστια ζήτηση για ποιοτικά παραδοσιακά προϊόντα και η Ελλάδα σφύζει από αυτά. Πρέπει να βρούμε τρόπους να τα διοχετεύσουμε στις αγορές. Εμείς προσπαθούμε με κάθε τρόπο να στρέψουμε τις επιχειρήσεις σε αυτήν την κατεύθυνση, παρέχοντάς τους υποστήριξη σε κάθε τους προσπάθεια, αλλά χρειάζεται επιπλέον βοήθεια από την Πολιτεία.

Ερ : Εκτιμάτε ότι ο πρόσφατος ανασχηματισμός της κυβέρνησης σηματοδοτεί και αλλαγή πολιτικής για αποκατάσταση αδικιών και ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία; Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι κινήσεις που πρέπει άμεσα να κάνει το οικονομικό επιτελείο;

Απ : Από μόνος του ένας ανασχηματισμός δεν αλλάζει την πολιτική μίας κυβέρνησης. Θα πρέπει να υπάρχει εν γένει διάθεση αλλαγής της πολιτικής, προκειμένου να κινηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση οι νέοι υπουργοί και υφυπουργοί. Οι τράπεζες έχουν να διαχειριστούν αρκετά δις για τις επιχειρήσεις, αλλά δυστυχώς ελάχιστα φθάνουν σε αυτές για να ενισχύσουν την προσπάθεια επιβίωσης ή ανάπτυξής τους. Πρέπει το κράτος να παρέμβει και να πιέσει τις τράπεζες να διαθέσουν αυτά τα χρήματα για την ενίσχυση της ρευστότητας.

 

Ερ : Ο Επιμελητηριακός Θεσμός βρίσκεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη φάση με την άρση της υποχρεωτικότητας στην εγγραφή των μελών από 01/01/2015.  Πως βλέπετε την «επόμενη μέρα» για το δικό σας Επιμελητήριο; Θεωρείτε πως υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω αντιδράσεων από τα Επιμελητήρια και διαβουλεύσεων με τα συναρμόδια υπουργεία ;

Απ : Ο Επιμελητηριακός θεσμός, κατά την άποψή μας, θα έπρεπε να έχει μετεξελιχθεί εδώ και πολύ καιρό, με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες των μελών του. Τα Επιμελητήρια έχουν μείνει στάσιμα τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια και είναι φυσικό, από μία πλευρά, να δέχονται όλη αυτήν την κριτική για την χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Τα Επιμελητήρια θα έπρεπε να είναι φορέας άμεσης και αποτελεσματικής στήριξης των επιχειρήσεων, να παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες στα μέλη τους και να βοηθήσουν σημαντικά στην προσπάθεια ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Δυστυχώς, αντί η κυβέρνηση σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια να προχωρήσει στον επαναπροσδιορισμό του ρόλου των Επιμελητηρίων, στην αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό τους με γνώμονα την εθνική οικονομική ανάπτυξη, γίνεται αυτή τη στιγμή απόπειρα να θυσιαστούν τα Επιμελητήρια, η τελευταία κοιτίδα ελληνικής επιχειρηματικότητας, στο βωμό του εκσυγχρονισμού της δημόσιας διοίκησης, με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Τα Επιμελητήρια είναι ο τελευταίος «προμαχώνας» της τοπικής οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Εμείς, ως Επιμελητήριο Αρκαδίας, κάναμε μία προσπάθεια και εκπονήσαμε ένα υπόμνημα με τίτλο «Το Επιμελητήριο στην Ελλάδα και ο ρόλος του στην ανοικοδόμηση της χώρας -Το Επιμελητήριο το 2025». Το υπόμνημα αυτό είχε σκοπό να αναδείξει ένα διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, προκειμένου να γίνουν ουσιαστικές προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό των Επιμελητηρίων, με σκοπό να πείσουμε τόσο τα μέλη μας όσο και την Πολιτεία για την αξία ύπαρξης και ενίσχυσης των Επιμελητηρίων.

 Δυστυχώς, το υπόμνημα αυτό δεν έτυχε της στήριξης που αναμέναμε, καθώς από κοινού τα Επιμελητήρια επιλέξαμε τον «εύκολο» (ή έτσι νομίζαμε) δρόμο της αναστροφής μίας κατάστασης με πρακτικές παλαιού τύπου, οι οποίες, όπως αποδείχτηκε, δεν «περνάνε» πλέον. Γι’ αυτό και εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια και θα προχωρήσουμε αυτή μας την πρωτοβουλία, καθώς είμαστε πλέον απόλυτα πεπεισμένοι ότι πρέπει να ακολουθήσουμε άλλο δρόμο: τον δρόμο των ουσιαστικών προτάσεων αναμόρφωσης και εκσυγχρονισμού των φορέων μας, ώστε να καταστούν χρήσιμα και αξιόπιστα εργαλεία για τις ελληνικές επιχειρήσεις και την ανάπτυξη της χώρας εν γένει. Και καλούμε όλους όσους συμφωνούν μαζί μας, να συνταχθούν σε αυτήν την προσπάθεια και να καθίσουμε στο τραπέζι να βρούμε τις ουσιαστικές λύσεις που θα μας βγάλουν από αυτό το τέλμα.