tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Μετατροπή οχημάτων για χρήση φυσικού αερίου

Θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο

Θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο. Αυτό προβλέπει απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Μέχρι σήμερα η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που εκ κατασκευής έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης.
 

Με τη νέα ρύθμιση, η οποία συνοδεύεται από τη θεσμοθετημένη δυνατότητα κατασκευής αμιγών ή μικτών πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φυσικού αερίου στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Η τοποθέτηση συσκευών φυσικού αερίου θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξουσιοδοτημένους τεχνίτες αερίων, ο δε έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης από τα ΚΤΕΟ. Αποτέλεσμα των ρυθμίσεων αυτών είναι αφενός η εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου η μείωση του κόστους των μετακινήσεων.

 

Τα «πράσινα καύσιμα» σε βενζινάδικα

 

Από το Μάρτιο ήδη ισχύει απόφαση, για ίδρυση πρατηρίων «πράσινων» καυσίμων, τα οποία εκτός από τα συμβατικά θα μπορούν να διαθέτουν φυσικό αέριο (CNG), βιοκαύσιμα, υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια. ΄

Με την απόφαση αυτή, που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας αμιγών και μικτών πρατηρίων φυσικού αερίου.

 

Η ρύθμιση θα βοηθήσει τη χρήση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, καύσιμο που εξασφαλίζει αφενός μεν οικονομία στους καταναλωτές, αφετέρου είναι φιλικό προς το περιβάλλον» αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.

 

Τον Δεκέμβριο του 2013 στο νομοσχέδιο για τη σύσταση Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων, που πέρασε από τη Βουλή, είχαν περιληφθεί διατάξεις με τις οποίες στα σημερινά πρατήρια και στους στεγασμένους ή στους υπαίθριους σταθμούς αυτοκινήτων, θα μπορούν να εγκατασταθούν και συσκευές φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

 

Επίσης, θα μπορούν να εγκατασταθούν διανομείς εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο.

 

Για τη μετασκευή των κινητήρων των οχημάτων σε κινητήρες διπλού καυσίμου, δηλαδή βενζίνης ή πετρελαίου και πεπιεσμένου φυσικού αερίου, στο εξής θα απαιτείται μόνο η χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων.

 

Σημειώνεται ότι στην Αττική λειτουργούν ήδη από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) δυο πρατήρια φυσικού αερίου, στα Λιόσια και στην Ανθούσα, τα οποία και τροφοδοτούν τα 600 πράσινα αστικά λεωφορεία της ΟΣΥ, 102 απορριμματοφόρα δήμων καθώς και ταξί και ελάχιστα ΙΧ.