tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Νέα από το e-forologia.gr (8/3/2021)

Άρθρα

Η εργασία εκτός έδρας

Ερωτήματα

Θα πρέπει να εκδίδουμε τα στοιχεία για τις ενοικιάσεις κατοικιών που διενεργούνται μέσω πλατφορμών;

Θα ήθελα να σας ρωτήσω πως πρέπει να εκδίδουμε τα στοιχεία για τις ενοικιάσεις κατοικιών που διενεργούνται μέσω πλατφορμών από νομικό πρόσωπο;

Σε αναμονή των ηλεκτρονικών βιβλίων πως θεωρείται ότι πρέπει να διευθετηθεί αυτό το θέμα;

Κατά το παρελθόν δεν εκδίδαμε καμία απόδειξη αλλά καταχωρούσαμε ανά κράτηση το έσοδο στην ειδική εφαρμογή της ΑΑΔΕ και στη συνέχεια στα βιβλία μας.

Απάντηση

 

  1. Ιστορικό (ΚΒΣ)
    Κατά το χρόνο ισχύος του ΚΒΣ/ΚΦΑ [(έως την αντικατάστασή τους με τα ΕΛΠ (και την κατάργηση των διατάξεων και των εφαρμοστικών τους αποφάσεων)] με την εγκ. 3/1992 είχε γίνει δεκτό ότι«για την είσπραξη ενοικίων και προκειμένου να μη δημιουργούνται προβλήματα στις συναλλαγές μπορεί να εκδίδεται απόδειξη είσπραξης (αθεώρητη)».

    2. ΕΛΠ
    Στις ισχύουσες διατάξεις (ΕΛΠ) δεν υπάρχει κάποια αναφορά για την έκδοση (ή μη) απόδειξης (και παρεπόμενα για το χρόνο έκδοσης της ή/και για το χρόνο “λογιστικοποίησης” του εσόδου). Οπότε το θέμα θεωρούμε ότι εξετάζεται στη βάση των γενικών αρχών των ΕΛΠ. Οι σκέψεις μας είναι :
    2.1  για το “στοιχείο”

    α) Δεν μπορεί να εκδοθεί “απόδειξη λιανικής συναλλαγής” του άρθρου 12 ή “τιμολόγιο”  του άρθρου 8 του Ν.4308/2014, εφόσον δεν πρόκειται για παροχή υπηρεσιών αλλά για εκμίσθωση ακινήτου χωρίς παροχή συναφών με την διαμονή υπηρεσιών [ήτοι με αποξένωση του εκμισθωτή ή υπεκμισθωτή από το ακίνητο (πράξη εκτός πεδίου Φ.Π.Α.)].
    β) Μπορεί να εκδοθεί απόδειξη (είσπραξης) ενοικίου (εκμίσθωσης ακινήτου), όπου εκτός από τα στοιχεία της εταιρείας (εκμεταλλευτή του ακινήτου) θα αναφέρονται (•) τα στοιχεία του μισθωτή, (•) το συγκεκριμένο ακίνητο, (•) η συμφωνηθείσα διάρκεια, και (•) το συμφωνηθέν τίμημα και ο τρόπος πληρωμής λ.χ. είσπραξη με μετρητά ή με κατάθεση στον υπ΄ αριθμ …. λογαριασμό της εταιρείας την … (ημερομηνία) ή ότι άλλο (λ.χ. κατάθεση από την πλατφόρμα …. ). Η απόδειξη αυτή θα είναι προφανώς σε συνάφεια με τη δήλωση που υποβάλλεται (στο taxis) για τις εκμισθώσεις στα πλαίσια της οικονομίας διαμοιρασμού.

 

Δείτε  ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

 

Έκδοση τιμολογίου και χρέωση ΦΠΑ

Σήμερα μήνα Νοέμβριο 2020,διαπιστώσαμε ότι έχουμε εκδώσει ΤΠΥ για τον μήνα Νοέμβριο 2015 με χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 13%,αντί του ορθού 23%.

Στο τιμολόγιο που θα εκδώσουμε προς τον πελάτη μας ,με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2020,και θα χρεώσουμε την διαφορά του ΦΠΑ (καθόσον δικαιούται να εκπέσει τον ΦΠΑ κατά τις κείμενες διατάξεις, εφόσον η χρήση δεν έχει παραγραφεί),

1) Πως θα πρέπει στο τιμολόγιο μας με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2020, να περιγράφουμε την χρέωση αυτή , και

2) Ο πελάτης μας που θα λάβει το τιμολόγιό μας με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2020,θα πρέπει να υποβάλλει τροποποιητική δήλωση που θα ανάγεται στον μήνα Νοέμβριο 2015,ή κάτι άλλο ;

Απάντηση:

Μετά την ισχύ του νόμου 4174/2013, το δικαίωμα παραγραφής συμψηφισμού (έκπτωσης)  ή επιστροφής του πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ που γεννάται μετά την 1/1/2014, παραγράφεται πέντε έτη από τη λήξη του έτους εντός του οποίου λήγει η προθεσμία υποβολής της τελευταίας δήλωσης (άρθρου 42§4 και 36§§1,2  του ΚΦΔ Ν.4174/2013).

Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις της παρ. 43 του άρθρου 66 του ΚΦΔ, για διαχ/κές περιόδους πριν τη θέση σε εφαρμογή του Ν.4174/2013, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 57 του ΦΠΑ (δηλαδή τριετής χρόνος παραγραφής).

Όπως αναφέραμε και στην αρχική μας απάντηση, σε σχέση με τον λήπτη, το δικαίωμα έκπτωσης γεννάται κατά   το χρόνο που ο φόρος καθίσταται απαιτητός, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 έως και 18 (παρ. 3 άρθρου 30 ΦΠΑ). Ο χρόνος αυτός, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16, είναι ο χρόνο που πραγματοποιείται η παράδοση των αγαθών και η παροχή των υπηρεσιών. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο χρόνος ορίζεται διαφορετικά σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 16 του ΦΠΑ. Για την υποβολή των εκπρόθεσμων τροποποιητικών δηλώσεων ΦΠΑ δεν επιβάλλεται πρόστιμο του άρθρου 54 του ΦΠΑ,  εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα.

Δείτε ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

Τι ισχύει για την τηλεργασία σε τμήμα λογιστηρίου;

Σε Βιομηχανία οι υπάλληλοι που έχουν προσμετρηθεί στον υπολογισμό της εξ αποστάσεως εργασίας είναι 7. Το 50% είναι 3,5 εργαζόμενοι.
Δημιουργείται παρατυπία στην περίπτωση που το πλήθος των εργαζομένων που είναι σε τηλεργασία είναι 3;
Οι υπάλληλοι του Λογιστηρίου υπολογίζονται στην τηλεργασία ?

Απάντηση:

Σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ 4012/111/ΦΕΚ Β 292 / 27.1.2021 παρατάθηκε μέχρι 28.2.2021 η ισχύς των έκτακτων και προσωρινών μέτρων του άρθρου 235 του ν. 4727/2020 , ως προς την οργάνωση του τόπου και του χρόνου εργασίας για την αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και του τόπου εργασίας, σύμφωνα με την οποία  Επιχειρήσεις – εργοδότες που εδρεύουν ή έχουν υποκατάστημα σε οποιαδήποτε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, υποχρεούνται, να εφαρμόζουν το σύστημα της εξ αποστάσεως παροχής εργασίας στους εργαζομένους τους, σε όποιες περιπτώσεις η εργασία τους μπορεί να παρασχεθεί με αυτό το σύστημα, σε ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του συνολικού αριθμού των εργαζομένων αυτών.

Για την ορθή τήρηση της  ανωτέρω διάταξης , οι επιχειρήσεις – εργοδότες οφείλουν να προαναγγείλουν στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων την εξ αποστάσεως εργασία ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον  των εργαζομένων τους, για τους οποίους μπορεί να εφαρμοστεί το μέτρο αυτό, πριν την έναρξη της εργασίας τους, συμπληρώνοντας το Έντυπο 4.1 «ΔΗΛΩΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΕΝΤΥΠΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ» της παρ. 2 του άρθρου 4 της από 11-3-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76).

Σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης του προηγούμενου εδαφίου επιβάλλεται πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ στην επιχείρηση-εργοδότη, κατόπιν σχετικού ελέγχου από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας .

Δείτε ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.