tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Στα ύψη ο πληθωρισμός και τον Σεπτέμβριο – Άγγιξε το 12% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ

Σε πολύ υψηλά επίπεδα παραμένει ο πληθωρισμός στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Σεπτεμβρίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021 προέκυψε αύξηση 12,0% έναντι αύξησης 2,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,9%.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2021 Σεπτεμβρίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 Σεπτεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8,7% έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2020 Σεπτεμβρίου 2021 με το δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2019 Σεπτεμβρίου 2022.

Σε ό,τι αφορά το “καλάθι της νοικοκυράς”, είναι ενδεικτικό ότι σε διάστημα ενός έτους γαλακτοκομικά και αυγά ακρίβυναν κατά 23,3%, ψωμί και δημητριακά κατά 18,4%, κρέατα κατά 17,6%, έλαια και λίπη κατά 17% και ο καφές κατά 14,3%. Στην ενέργεια οι τιμές έχουν πάρει “φωτιά”, με το φυσικό αέριο να είναι ακριβότερο κατά 332%, το ηλεκτρικό ρεύμα κατά 30,5% και τα καύσιμα κατά 17,7%. Πολύ μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται και στις μεταφορές. Η μεταφορά επιβατών με ταξί έχει ακριβύνει 32,9%, με αεροπλάνο 58,7% και με πλοίο 25,4%%.

Σύγκριση Σεπτεμβρίου 2022 με Σεπτέμβριο 2021

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 12,0% τον μήνα Σεπτέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
13,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτεςγλυκά παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέκακάοτσάι, μεταλλικό νερόαναψυκτικάχυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα.

2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

3,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

35,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

9,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθάΕίδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικάεπιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

2,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

14,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλαταμοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο,
εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

2,1% στην ομάδα ΑναψυχήΠολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχήςάνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφουςθέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμόυπολογιστέςεπισκευές.

1,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

9,1% στην ομάδα ΞενοδοχείαΚαφέΕστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόριαζαχαροπλαστείακαφενείακυλικεία, ξενοδοχείαμοτέλπανδοχεία.

3,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.