tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Σχόλιο. Ο ΟΑΕΕ απαιτεί τα πρωτότυπα έγγραφα!

Πρόκειται για άλλη μια προσπάθεια αποποίησης υποχρεώσεων από δημόσιο φορέα, κόντρα σε κάθε λογική μείωσης της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των πολιτών

Ενώ βρίσκεται σε εφαρμογή η νομοθεσία για υποβολή απλών αντιγράφων με την οποία μειώνεται στο έπακρο η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων, ο ΟΑΕΕ κάνει πίσω, απαιτώντας επαναφορά της υποβολής των πρωτοτύπων εγγράφων! Έτσι, θέλει  να μεταφέρει ξανά στους ασφαλισμένους τη διαδικασία συγκέντρωσης απίστευτων πρωτότυπων στοιχείων για να συνταξιοδοτηθούν ή να συναλλαγούν. Και ενώ για τις Υπηρεσίες του ο έλεγχος των στοιχείων είναι εύκολος λόγω ειδίκευσης, για τους ασφαλισμένους είναι κυριολεκτικά ένας Γολγοθάς.

 

Πρόκειται για άλλη μια προσπάθεια αποποίησης υποχρεώσεων από δημόσιο φορέα, κόντρα σε κάθε λογική μείωσης της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των πολιτών.

 

Όπως είναι γνωστό με το νόμο  4250/2014 και την απόφαση ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/οικ.8342/1.4.2014 του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καταργείται η υποχρέωση υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων προκείμενου οι πολίτες να συναλλαχθούν με το Δημόσιο και φυσικά με τα ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ απαλλάχθηκαν από ατελείωτη ταλαιπωρία για την εύρεση και συγκέντρωση εγγράφων που είναι απαραίτητα για τη συναλλαγή με το ταμείο, είτε πρόκειται για συνταξιοδότηση, είτε για ασφαλιστική ενημερότητα, είτε για  οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή.

 

Προφανώς αυτή η διάταξη, για την υποβολή απλών αντιγράφων και έλεγχό τους από τις Υπηρεσίες του ΟΑΕΕ, δεν άρεσε στη διοίκηση του οργανισμού και χωρίς κανένα διάλογο ή εκτίμηση του τεράστιου κοινωνικού κόστους, προκαλεί (OAEE ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 21/28.8.2014) ομολογώντας ανοιχτά ότι «σχετικά με την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων που προβλέπεται από τον νόμο  4250/2014 και την απόφαση ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/οικ.8342/1.4.2014 του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. (…) «έχει ζητηθεί από τον Οργανισμό η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, για τη διατήρηση της απαίτησης υποβολής πρωτότυπων εγγράφων σε διαδικασίες που προβλέπονται ρητά από την κείμενη νομοθεσία, για τα οποία θα ενημερωθείτε με νεότερη εγκύκλιο.

 

Αντί δηλαδή να διευκολύνει τους ασφαλισμένους, επιζητά να τους ταλαιπωρεί. Μπορεί οι λόγοι της απαίτησης αυτής να έχουν τη ρίζα τους σε αδυναμία ελέγχων από έλλειψη προσωπικού ή από υποβολή δηλώσεων χωρίς σαφές περιεχόμενο στοιχείων ώστε να γίνει εύκολα ο έλεγχος αλλά αυτό αφορά μια εσωτερική σχέση με την κυβέρνηση και δεν είναι λόγος να επαναφέρει την ταλαιπωρία σε εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένους. Είναι δε γνωστό ότι η ειδίκευση του προσωπικού του ΟΑΕΕ, να ελέγχει τα στοιχεία, δίνει τη δυνατότητα ταχύτατης διεκπεραίωσης σε αντίθεση με τον κάθε ασφαλισμένο που δεν γνωρίζει που να πάει και πολλές φορές οι υπηρεσίες έχουν αλλάξει και δεν υπάρχει η γνώση που έχουν μεταφερθεί.

 

Σε περίπτωση που επανέλθει η απαίτηση να προσκομίζουν πρωτότυπα έγγραφα οι ασφαλισμένοι, θα έχουμε μια απίστευτη εκτίναξη όχι μόνο της γραφειοκρατίας αλλά κυρίως του τεράστιου κοινωνικού κόστους από τους ασφαλισμένους. Για παράδειγμα αν κάποιος, στα 35-40 χρόνια ασφάλισης, είχε ανοίξει 5-6 επιχειρήσεις σε διαφορές πόλεις και περιοχές, απαιτείται να προσκομίσει κατά περίπτωση βεβαιώσεις από επιμελητήρια, από εφορίες και από τα Πρωτοδικεία. Αντίθετα οι υπηρεσίες αυτό μπορούν να το πιστοποιήσουν από τη ΓΓΠΣ και τις εφορίες απευθείας και με τυπικό τρόπο.  Στην ουσία η επαναφορά των πρωτοτύπων φέρνει  απίστευτη ταλαιπωρία στους ασφαλισμένους αφού η αλληλογραφία με αυτές τις υπηρεσίες είναι σχεδόν αδύνατη, δεδομένου ότι τίποτα δεν είναι όπως πριν μερικά χρόνια στα αρχεία και τις δομές τους.

 

Για να μην υπάρχει αμφιβολία, δείτε πόσα δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσει ο υποψήφιος συνταξιούχος, όπως τα περιγράφει ο ίδιος ο ΟΑΕΕ.

 

 

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛΟΓΩ ΓΗΡΑΤΟΣ

 ( Ισχύουν για παλαιούς και νέους ασφαλισμένους)

 

1. Αίτηση − Δήλωση (έντυπο της υπηρεσίας)

2. Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας επικυρωμένο από την υπηρεσία ή οποιαδήποτε άλλη δημόσια αρχή, ή φωτοαντίγραφο διαβατηρίου, προκειμένου για αλλοδαπούς.

3. Αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου της Τράπεζας, ατομικού ή κοινού λογαριασμού,  από την οποία θα προκύπτουν:

  • Το όνομα του δικαιούχου του ατομικού λογαριασμού.

  • Ο αριθμός λογαριασμού

  • Ο αριθμός ΙΒΑΝ

Σε περίπτωση κοινού λογαριασμού, όπου υπάρχουν περισσότεροι του ενός δικαιούχοι, θα πρέπει απαραίτητα να αναγράφεται πρώτο το ονοματεπώνυμο του συνταξιούχου και να ακολουθούν αυτά των λοιπών δικαιούχων.

4. Τα ασφαλιστικά βιβλιάρια όλων των φορέων, των οποίων ζητείται η προσμέτρηση χρόνου, καθώς και τις αποδείξεις ταχυπληρωμής.

5. Σε περίπτωση που υπάρχει χρόνος ασφάλισης ή διαμονής σε κράτος της Ε.Ε., του Ε.Ο.Χ., στην Ελβετία ή σε κράτος με το οποίο η Ελλάδα έχει συνάψει Διμερή Σύμβαση:

α) Κάρτες ασφάλισης, αριθμό μητρώου κοινωνικής ασφάλισης ( της χώρας του εξωτερικού) και οποιοδήποτε έγγραφο ή δικαιολογητικό, το οποίο να αποδεικνύει ασφάλιση σε φορέα ή φορείς χώρας εξωτερικού.

β) Επιπλέον, για τα κράτη της  Ε.Ε., του Ε.Ο.Χ. και την  Ελβετία συμπληρώνεται και υπογράφεται η 2η σελίδα του Κοινοτικού Εντύπου Ε207 GR.

6.Για τη διακοπή επαγγέλματος των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, απαιτούνται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) Βεβαίωση διακοπής επαγγέλματος της οικείας Δ.Ο.Υ.

β) Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει έναρξη στη Δ.Ο.Υ., απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 σφραγισμένη από την οικεία Δ.Ο.Υ. για τη διακοπή.

γ)Αντίγραφο της τελευταίας δήλωσης στην εφορία ή πιστοποιητικό αρμοδίου Εμπορικού, Επαγγελματικού ή Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, από το οποίο να προκύπτει η εγγραφή του σε αυτό, το είδος της ασκούμενης επιχείρησης, η ημερομηνία της διαγραφής του, καθώς και η τύχη της επιχείρησής του.

δ) Εκκαθαριστικά σημειώματα φόρου εισοδήματος (εντάσσεται στη διαδικασία της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών) οικονομικού έτους μεταγενέστερου εκείνου της οριστικής παύσης των εργασιών του φυσικού προσώπου και, εφόσον κριθεί αναγκαίο, επίσημα αντίγραφα δηλώσεων φόρου εισοδήματος των αντίστοιχων ετών συνοδευόμενα από αναλυτικά έντυπα.

ε) Αν ο υποψήφιος συνταξιούχος ήταν μέλος Ε.Π.Ε., απαιτείται συστατικό και τροποποιητικό ή διαλυτικό καταστατικού της εταιρείας νόμιμα δημοσιευμένο και το αντίστοιχο ΦΕΚ καταχώρησής του.

ζ) Αν ο υποψήφιος συνταξιούχος ήταν μέλος Ο.Ε., ή Ε.Ε. απαιτείται συστατικό και τροποποιητικό ή διαλυτικό καταστατικού της εταιρείας, νόμιμα δημοσιευμένο, από το οποίο να προκύπτει ότι ήταν μέλος της εταιρείας για την οποία είχε ασφαλιστεί στον Ο.Α.Ε.Ε. (δημοσιεύεται στο οικείο Πρωτοδικείο, όπου είναι η έδρα της επιχείρησης).

η)Αν ο υποψήφιος συνταξιούχος ήταν μέλος Δ.Σ. Α.Ε. με το ποσοστό που προβλέπεται από το καταστατικό του Οργανισμού, απαιτείται ΦΕΚ, στο οποίο θα είναι καταχωρημένο το καταστατικό της εταιρείας και θεωρημένο απόσπασμα πρακτικού της τελευταίας Γεν. Συνέλευσης της εταιρείας ή του Δ.Σ., από το οποίο να προκύπτει ότι απώλεσε την ιδιότητα του μέλους του Δ.Σ. της Α.Ε. ή μειώθηκαν οι μετοχές του κάτω του προβλεπόμενου ποσοστού. Η θεώρηση του πρακτικού γίνεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας.

7. Αν ο υποψήφιος συνταξιούχος ασκούσε επάγγελμα για το οποίο απαιτείται ειδική άδεια, όπως ηλεκτρολόγου, φυσιοθεραπευτή, εκτελωνιστή, ιδιοκτήτη ψυχαγωγικών χώρων, βενζινοπώλη, οδικού μεταφορέα, εκπαιδευτή οδηγών κ.α., απαιτείται βεβαίωση από την οποία να προκύπτει η κατάθεση της ειδικής άδειας άσκησης επαγγέλματος (η βεβαίωση εκδίδεται από την Αρχή που είχε εκδώσει την συγκεκριμένη άδεια).

8. Για τη διακοπή του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι:

α) Συμβόλαιο πώλησης του ΔΧ αυτοκινήτου ή φωτοαντίγραφο επικυρωμένο του βιβλίου μεταβολών, εάν η μεταβίβαση έγινε στο υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών.

β) Επαγγελματική άδεια οδηγού αυτοκινήτου, άδεια εκπαιδευτή οδηγών αυτοκινήτων και άδεια οδήγησης τρικύκλου, εάν υπάρχουν. Σε περίπτωση αφαιρέσεως  της άδειας, υποβάλλεται η σχετική απόφαση της οικείας αρχής που βεβαιώνει την αφαίρεση.

Σε περίπτωση απώλειας απαιτείται βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών, από την οποία να προκύπτει η παρακράτηση ή η έκδοση νέας άδειας.

Σε περίπτωση μετατροπής της επαγγελματικής άδειας σε ερασιτεχνική ή εάν έχει τεθεί ειδική επισήμανση από το Υπουργείο Μεταφορών & Επικοινωνιών ότι «δεν ισχύει για επαγγελματική οδήγηση» υποβάλλεται φωτοτυπία αυτής.

γ) Ανάκληση άδειας λειτουργίας Σχολής οδηγών (όταν υπάρχει σχολή), από την υπηρεσία που την εξέδωσε.

9. Σε περίπτωση που επιθυμείται αναγνώριση στρατιωτικής υπηρεσίας, χρόνου Εθνικής Αντίστασης, Δημοσίου κ.λ.π. υποβάλλονται αντίστοιχα μαζί με την αίτηση για απονομή σύνταξης και πιστοποιητικό τύπου Α΄ από τη στρατολογία (εντάσσεται στη διαδικασία της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών), πιστοποιητικό αγωνιστή Εθνικής Αντίστασης, βεβαίωση Γενικού Λογιστηρίου κ.λ.π.

10. Αντίγραφο συνταξιοδοτικής απόφασης του άλλου φορέα, στην περίπτωση των διπλοσυνταξιούχων σύμφωνα με το  ν.2084/1992 (εντάσσεται στη διαδικασία της υποχρεωτικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών).

11. Επί πτώχευσης απαιτείται δικαστική απόφαση κήρυξης σε κατάσταση πτώχευσης και επί εκδοθείσας κατόπιν αιτήσεως του εμπόρου απαιτείται βεβαίωση του Γραμματέα του οικείου Πρωτοδικείου, από την οποία να προκύπτει η ημερομηνία υποβολής της.

12. Εφόσον πρόκειται για συνταξιοδότηση γονέων με ανάπηρο τέκνο, συζύγων αναπήρων, νέων ασφαλισμένων που συνταξιοδοτούνται λόγω ανηλικότητας ή ανικανότητας των τέκνων  απαιτείται επιπλέον κατά περίπτωση: (α) πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης(εντάσσεται στη διαδικασία της αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών)., (β) γνωμάτευση γιατρού, στην οποία θα αναγράφεται η πάθηση, προκειμένου να παραπεμφθεί στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή, για έκδοση σχετικής γνωμάτευσης και (γ) πιστοποιητικό σπουδών (εντάσσεται στη διαδικασία της  αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών με συναίνεση του πολίτη).

 Επειδή η σύνταξη με τις διατάξεις των ασφαλισμένων αλλά και με τις καταστατικές διατάξεις του πρώην ΤΣΑ προσαυξάνεται με οικογενειακά επιδόματα, σε κάθε περίπτωση συνταξιοδότησης με τις διατάξεις αυτές προσκομίζεται και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή/και πιστοποιητικό σπουδών. 

13. Αν πρόκειται για συνταξιοδότηση της περίπτωσης 1.(ε), δηλαδή για αναπήρους ειδικών κατηγοριών, απαιτείται επιπλέον ιατρικό πιστοποιητικό από κρατικό νοσοκομείο ή από ιδιώτη γιατρό από το οποίο να προκύπτει η πάθηση. Αν ο ενδιαφερόμενος παίρνει επίδομα εξωιδρυματικό από τον  Ο.Α.Ε.Ε. αρκεί φωτοτυπία της απόφασης χορήγησης του επιδόματος.

 

 

 

 

 

 

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

 

 

OAEE ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 21/28.8.2014
Γνωστοποίηση των διατάξεων του ν. 4250/2014

Αθήνα, 28 / 08 / 2014
Αρ. Πρωτ.: ΔΙΟΡΓ/Φ9/49/1153403

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΟΙΝ. ΑΣΦ/ΣΗΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Οργανισμός Ασφάλισης ΟΑΕΕ Ελευθέρων Επαγγελματιών
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
TMHMA ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & Π.Υ.
Ταχ. Δ/νση : Ακαδημίας 22, Τ.Κ.10671, Αθήνα
Πληροφορίες: Β. Σαρλάνη
Τηλέφωνο : 210 3729605
fax : 210 3729687
email : [email protected]

ΠΡΟΣ: Αποδέκτες Πίνακα Α΄

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 21

ΘΕΜΑ: «Γνωστοποίηση των διατάξεων του ν. 4250/2014»
Σχετ.: Η αρ. πρωτ. ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/οικ.8342/1.4.2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 13 του ν. 4250/2014 (ΦΕΚ 74/τ.Α΄/26314) «Διοικητικές Απλουστεύσεις Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα–Τροποποίηση Διατάξεων του π.δ. 318/ 1992 (Α΄161) και λοιπές ρυθμίσεις», βελτιώνονται οι διοικητικές διαδικασίες, μεταξύ των οποίων σημαντικότερη είναι η κατάργηση της υποχρέωσης:
α) υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων από τους ενδιαφερόμενους στο σύνολο των συναλλαγών τους με όλο το Δημόσιο Τομέα,

β) δημοσίευσης στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως Τεύχος ΑΕ−ΕΠΕ και Γ.Ε.ΜΗ. από 01/01/2015, των τροποποιήσεων καταστατικού και των ετήσιων ισολογισμών Α.Ε. Ε.Π.Ε., ευρωπαϊκών εταιρειών κ.τ.λ.,

γ) βεβαίωσης του γνησίου της υπογραφής στην Υπεύθυνη Δήλωση που κατατίθεται στην πρώτη φάση προσφοράς σε διαγωνισμούς του δημοσίου.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ως άνω νόμου τροποποιείται το άρθρο 11 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ45/τ. Α΄/931999) και από τη δημοσίευση του νόμου:

Καταργείται η υποχρέωση υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων που έχουν εκδοθεί από φορείς και υπηρεσίες του Δημοσίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα Δικαστήρια όλων των βαθμών, τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, τις δημόσιες επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3429/2005, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α.

Για το σύνολο των συναλλαγών που έχουν οι πολίτες με τους φορείς γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά τα απλά, ευκρινή φωτοαντίγραφα :
εγγράφων που έχουν εκδοθεί από φορείς του δημοσίου που υπάγονται στη συγκεκριμένη ρύθμιση.
ιδιωτικών εγγράφων, τα οποία έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο.
ιδιωτικών έγγραφων που φέρουν θεώρηση από Δημόσιες υπηρεσίες και φορείς που εμπίπτουν στη συγκεκριμένη ρύθμιση (π.χ. απολυτήριο ιδιωτικού λυκείου που φέρει τη θεώρηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ιατρική γνωμάτευση που φέρει θεώρηση από αρμόδιο ελεγκτή ιατρό).
εγγράφων που έχουν εκδοθεί από αλλοδαπές αρχές υπό την προϋπόθεση ότι έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο.

Κατάλογος των υπηρεσιών και των φορέων που υπάγονται στη διάταξη βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ydmed.gov.gr/?p=8347 και επισυνάπτεται στην παρούσα.

Δεν απαιτείται η κατάθεση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986, στην οποία ο ενδιαφερόμενος βεβαίωνε την ακρίβεια των κατατεθέντων στοιχείων κατά την υποβολή απλών φωτοαντιγράφων εγγράφων.

Εξακολουθούν να ισχύουν, οι απαιτήσεις υποβολής δημοσίων εγγράφων με συγκεκριμένη επισημείωση, οι οποίες απορρέουν από διεθνείς συμβάσεις της χώρας (π.χ. Σύμβαση της Χάγης) και άλλες διακρατικές συμφωνίες.

Οι υπηρεσίες μας εξακολουθούν να επικυρώνουν αντίγραφα από το πρωτότυπο ή από το ακριβές αντίγραφο της διοικητικής αρχής που το εξέδωσε, καθώς και από αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων ή εγγράφων που έχουν εκδοθεί από αλλοδαπές αρχές, τα οποία έχουν επικυρωθεί από δικηγόρο, μόνο στην περίπτωση που υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο σε φορείς που δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 ν. 4250/2014 κατά τα προαναφερθέντα.

Επισημαίνουμε ότι οι υπηρεσίες του ΟΑΕΕ στις οποίες υποβάλλονται τα φωτοαντίγραφα, οφείλουν να διενεργούν δειγματοληπτικό έλεγχο ανά τρίμηνο, σε ποσοστό τουλάχιστον πέντε τοις εκατό (5%) επί του συνόλου των φωτοαντίγραφων που τους έχουν κατατεθεί, απευθυνόμενοι στις υπηρεσίες ή τους φορείς που τα έχουν εκδώσει.

Περαιτέρω, θα πρέπει να ενημερώνετε εγγράφως το Τμήμα Οργάνωσης και Ποιότητας Υπηρεσιών για το συνολικό αριθμό των εγγράφων που υποβλήθηκαν από ασφαλισμένους σε απλό φωτοαντίγραφο στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τον αριθμό των ελεγχθέντων καθώς και τα αποτελέσματα αυτών, προκειμένου να ενημερώνουμε την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Η πρώτη ενημέρωση για τον δειγματοληπτικό έλεγχο θα πρέπει να σταλεί στο Τμήμα μας στις αρχές Οκτωβρίου 2014.

Σε περίπτωση προσκόμισης παραποιημένων ή πλαστών φωτοαντιγράφων εγγράφων, επιβάλλονται στον ενδιαφερόμενο οι κυρώσεις του ν.1599/1986 – εφόσον για την πράξη αυτή δε προβλέπονται άλλες αυστηρότερες ποινικές κυρώσεις και ανακαλείται αμέσως η διοικητική ή άλλη πράξη, για την έκδοση της οποίας χρησιμοποιήθηκαν τα φωτοαντίγραφα αυτά, καθώς η υποβολή απλών, ευανάγνωστων, ευκρινών φωτοαντιγράφων επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης (εξισώνεται δηλ. ουσιαστικά με την υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986).

Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι έχει ζητηθεί από τον Οργανισμό η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, για τη διατήρηση της απαίτησης υποβολής πρωτότυπων εγγράφων σε διαδικασίες που προβλέπονται ρητά από την κείμενη νομοθεσία, για τα οποία θα ενημερωθείτε με νεότερη εγκύκλιο.

Παρακαλούμε με ευθύνη των Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων να λάβουν γνώση ενυπόγραφα όλοι οι υπάλληλοι της μονάδας τους.
Συν/να : 1. Διατάξεις άρθρων 13 ν. 4250/2014

2. Η ΔΙΣΚΠΟ/Φ.15/οικ.8342/01.04.2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

3. Κατάλογος Υπόχρεων Φορέων
Η ΔΟΙΚΗΤΗΣ
Γ.ΚΩΤΙΔΟΥ
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟÏΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & Π.Υ
κ.α.α.
Σ.ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ